همشهری آنلاین: سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن در ادامه ماموریت خود صبح امروز (دوشنبه) وارد بندر صلاله در کشور عمان شد.

ناوگروه

به گزارش ایرنا، این ناوگروه رزمی که ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در (بندرعباس) آغاز کرده بود در مسیر انجام ماموریت خود به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان پس از عبور از تنگه هرمز، راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا و موریا، راس المربط، المکلا، راس الفرتاک، راس الکلب، خلیج عدن، کشور جیبوتی، جاروب، بندر لاسک، شارخط، الشیر، راس الزولوما، الخَور، راس الاراه وارد بندر صلاله کشور عمان شده است.

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به شمال اقیانوس هند و خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون 5 هزار و 200 مایل دریایی معادل 9 هزار و 620 کیلومتر را طی کرده است.

ناخدا یکم عرشه و ستاد سید حسین شریفی نسب هنگام ورود این ناوگروه رزمی به بندر صلاله در گفت و گو با خبرنگار اعزامی ایرنا گفت: ناوگروه نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران (بوشهر) به عنوان پشتیبانی در پی حضور مقتدرانه در آب های آزاد و بین المللی و با هدف تثبیت صلح و امنیت پایدار، تحکیم روابط دوستانه، اعلام پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه وارد بندر صلاله شدند.

وی خاطر نشان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مصمم است با حضور مداوم و مقتدرانه در آب های آزاد و بین المللی ضمن حراست از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پیام آور صلح و امنیت در منطقه حساس و راهبردی شمال اقیانوس هند باشد.

فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به آب های آزاد و بین المللی توضیح داد: در زمان حاضر تثبیت صلح و امنیت پایدار جز از راه توسعه فرهنگ اعتدال، مدارا و گفت و گو به دست نمی آید از این رو چنانچه ما به عنوان سفیدپوشان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سفیران صلح و دوستی به الزامات این گفتمان پایبند باشیم می توان امید بست که دیگران نیز این شیوه را برگزیده و این راه را بپیمایند.

ناخدا شریفی نسب اضافه کرد: تعمیق چنین فرهنگ و گفتمانی نیاز به گسترش آموزش حقوق و کرامت انسان فارغ از هرگونه رنگ و تعلقی در میان گروه های مرجع جامعه به ویژه نخبگان سیاسی، فرماندهان عالیرتبه نظامی، روحانیون مذهبی، اساتید دانشگاهی و نخبگان اجتماعی دارد.

کشور عمان در جنوب غربی آسیا از شمال به تنگه هرمز و دریای عمان، از شرق و جنوب به دریای عربی، از جنوب غربی به کشور یمن، از غرب به عربستان و از شمال غربی به امارات متحده عربی محدود می شود و وسعت این کشور 309 هزار و 500 کیلومتر مربع و جمعیت آن 4 میلیون نفر است.

روابط جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان در سال های اخیر و پس از به قدرت رسیدن «سلطان قابوس» هر روز شاهد توسعه و گسترش است .

مشارکت سازنده نظام مقدس جمهوری اسلامی در طرح های عمرانی و بشردوستانه در عمان روابط دو کشور را روز به روز توسعه داده است.

کد خبر 280489

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha