سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶
۰ نفر

پدر، مادر و پسر اعضای باندی بودند که با شگردی تکراری دست به سرقت طلای پیرزن‌ها می‌زدند.

متهمان

اعضاي اين باند پس از شناسايي طعمه‌هايشان مدعي مي‌شدند كه قصد كمك به نيازمندان را دارند و با شگردي شبيه تردستي، طلاهاي طعمه‌هايشان را سرقت مي‌كردند.اعضاي اين باند بيشتر سرقت‌هاي خود را در منطقه شهرري و كهريزك انجام مي‌دادند. آنها سوار بر يك خودروي سواري در نزديكي مساجد و حسينيه‌ها كمين مي‌كردند و با ديدن زنان مسني كه قصد رفتن به مسجد را داشتند، سد راهشان مي‌شدند تا نقشه خود را اجرا كنند.

يكي از مالباختگان شگرد سارقان را اينطور شرح داد: در راه رفتن به مسجد بودم كه يك خودروي سواري مقابلم توقف كرد. جواني كه كنار راننده نشسته بود رو به من گفت كه آنها خير هستند و به‌دنبال تعدادي نيازمند مي‌گردند تا مقداري لباس در اختيارشان قرار دهند. بعد هم پرسيد كه آيا نيازمندي را در اين اطراف مي‌شناسم؟ من با ديدن زني كه داخل ماشين بود، باورم شد كه آنها راست مي‌گويند و احتمالا يك خانواده خير هستند.

گفتم بله، تعدادي نيازمند را مي‌شناسم. خواستم كيسه لباس‌ها را بگيرم كه در همين هنگام يكي از آنها از طلاهايم تعريف كرد و پرسيد كه آنها چند عيار هستند. من هم جوابش را دادم و او گفت اگر ممكن است آنها را از نزديك ببيند، چون از مدل طلاهايم خوشش آمده است.

من هم النگوهايم را درآوردم به او دادم و او پس از اينكه نگاهي به آنها انداخت، طلاها را داخل همان كيسه لباس‌ها گذاشت و كيسه را به من داد. وقتي آنها رفتند، خواستم طلاهايم را از داخل كيسه خارج كنم اما هر چه گشتم اثري از آنها نبود. ناگهان با ديدن سوراخي كه در انتهاي كيسه بود، فهميدم چه كلاهي سرم رفته است. آنها خير نبودند بلكه كلاهبرداراني بودند كه چند دست لباس كهنه داخل كيسه گذاشته بودند تا مرا فريب دهند. در واقع وقتي يكي از آنها طلاهايم را داخل كيسه انداخت، طلاها از همان سوراخي كه در انتهاي كيسه بود به داخل ماشين افتاده بودند و من متوجه اين ماجرا نشده بودم. آنها با اين روش طلاهايم را دزديدند و فرار كردند.

  • شكايت‌هاي سريالي

ديگر شاكيان نيز اظهارات مشابهي داشتند و همه از 2مرد و يك زن كلاهبردار حرف مي‌زدند كه سوار بر خودروي سواري سد راهشان شده و طلاهايشان را با شگردي شبيه تردستي سرقت كرده بودند. شكي نبود كه تمامي سرقت‌ها از سوي يك باند صورت گرفته است. كارآگاهان پايگاه نهم پليس آگاهي تهران كه مأمور دستگيري متهمان بودند با كمك مالباختگان به چهره‌نگاري متهمان پرداختند و در بررسي بانك اطلاعات پليس توانستند 2 نفر از آنها را شناسايي كنند. اين دو نفر پدر و پسري به نام‌هاي فريبرز و علي بودند كه با همدستي يك زن كه بعدها مشخص شد مادر خانواده بوده، دست به اين سرقت‌ها مي‌زدند.

  • عمليات دستگيري

از آنجا كه متهمان براي سرقت‌هايشان از خودروهاي ال‌90، پژو و پرايد استفاده مي‌كردند، مشخصات تمامي اين خودروها به گشت‌هاي پليس مخابره شد تا اينكه چند روز بعد هر سه عضو باند در خيابان 13‌ آبان دستگير شدند. سرهنگ حسين زارع، رئيس پايگاه نهم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: همزمان با دستگيري اعضاي باند، عده زيادي از شاكيان با حضور در اداره آگاهي متهمان را سارق اموال خود معرفي و از آنها شكايت كردند. وي افزود: متهمان تا‌كنون به سرقت‌ از ده‌ها زن مسن با اين شگرد اعتراف كرده‌اند و قاضي پرونده براي هر سه‌نفر آنها قرار قانوني صادر كرده و شاكيان احتمال مي‌توانند براي شناسايي متهمان و شكايت از آنها به پايگاه نهم پليس آگاهي مراجعه كنند.

کد خبر 280619

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha