همشهری آنلاین: نمایشگاه «افق رویداد» نقاشى‌هایى از جنس نور و تاریکى را که به الهام یزدانیان تعلق دارد به نمایش گذاشته است.

افق رویداد

به گزارش مهر؛ در نمایشگاه «افق رویداد»  شش نقاشی و ١١ طراحی از الهام يزدانيان و كتاب «هر آنچه می‌خواستید درباره گالرى‌دارها بدانید اما جرات پرسيدنش را نداشتيد»  توسط اركيده درودى ترجمه و ارائه شده است.

اين سومین نمایش انفرادى آثار الهام یزدانیان است كه با عنوان «افق رویداد» روى ديوار است که ادامه سبک این نقاش در راستای تقابل نور و تاریکی است، با اين تفاوت كه اين بار بر روى مفهوم فاصله‌ها تاکید شده است.

يزدانيان در حاشيه افتتاحيه این نمایشگاه گفت: فاصله اى كه قصد ترسیم آن را داشتم، در واقع معنايى است که می‌تواند یک نگاه را از دیگری متمایز کند و تفاوت‌ها در قالب آن آشکار می‌شود. «افق رویداد»  فضایی در اطراف سیاه چاله‌ها را روايت مى كند؛ جايى که وقتى نور وارد آنجا می‌شود، امکان خروج را پیدا نمی‌کند و علی رغم سرعتش آنجا زمان و مکان خود را از دست می‌دهد و ماندگار می‌شود، این فضای اطراف سیاه چاله‌ها همان فضایی است که مد نظر من بوده است.

در حاشیه اين نمايشگاه، ارکیده درودی مترجم كتاب «هر آنچه می‌خواستید درباره گالرى‌دارها بدانید...» نوشته آندریا بلینى گفت: من نخستین بار این کتاب را در موزه لاکما لس آنجلس دیدم و به نظرم کتاب جالبی آمد. کل کتاب ٥٠ گفتگو با گالری دارانی است که شاید معروف نباشند اما در همان کشور و شهر خودشان تاثیرگذار عمل کرده‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از سوالات مانند اینکه گالری‌داران هنرمندان خود را چطور انتخاب می‌کنند یا رابطه آنها با هنرمندان چگونه است؟ در اين كتاب به صورت تکراری پرسيده مى شود اما جواب ها متفاوت و بسیار جالب توجه است در واقع این کتاب برای من آموزنده بود و اميدوارم براى ديگران هم همين گونه باشد.

مدیر گالری «اُ» درباره نزدیکی فضای کتاب به ایران گفت: بديهى است نكاتى در کتاب وجود دارد که از فضای ایران دور است اما مواردی هم هست که افراد علاقمند می‌توانند از آن دريافت هاى جالبی اخذ كنند.

 نمایشگاه «افق رویداد»  تا ١٥ دی ماه در گالرى «اُ» واقع در خیابان ویلا، كوچه خسرو پلاك ٤٦ پذیرای بازدید علاقمندان است و كتاب «هر آنچه می‌خواستید درباره گالرى‌دارها بدانید...» در گالرى «اُ»  قابل خريد است.

کد خبر 280910

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha