سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هنرمند، نقاشی‌هایش را که برگرفته از حالت مالیخولیایی هستند، در گالری ۲۶ به‌نمایش می‌گذارد.

مالیخولیا در تابلو

به گزارش ايسنا؛ حامد شهیر درباره‌ی نخستین نمایشگاه انفرادی‌اش، توضیح داد: بین 30 تا 35 تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا (ترکیب مواد) به‌نمایش گذاشته می‌شوند. در این آثار از جوهرهای رنگی استفاده شده که خودم آن‌ها را ساخته‌ام.

او اظهار کرد: در این مجموعه، بخشی از دغدغه‌های من که از کودکی وجود داشت و مربوط به حیوان‌ها و بروز برخی ویژگی‌های آن‌ها در انسان‌ است، به تصویر کشیده شده است. این مالیخولیا از کودکی در دورن من وجود داشت و حالا آن‌ها در قالب تابلوهای نقاشی به‌نمایش گذاشته شده‌اند.

این هنرمند همچنین بیان کرد: برای این کارها، سبک خاصی در نظر نگرفته‌ام و با توجه به تم نمایشگاه، سبک‌ها از رئال خارج شده و به سمت انتزاع و اکسپرسیو و سبک‌های دیگر رفته است.

شهیر افزود: این تابلوها از ایده‌هایی شکل گرفته‌اند، اما در برخی از آن‌ها، فرم بیشتر از ایده مورد تأکید قرار گرفته است. روباه، جغد و گربه از جمله حیواناتی هستند که در این تابلوها تصویر شده‌اند.

حامد شهیر نخستین دوره‌های آموزش هنر را در هنرستان هنرهای زیبای میرک تبریز که از نخستین هنرستان‌های ایران به‌شمار می‌رود، گذرانده است. او در دانشگاه، گرافیک خوانده و آثارش را در نمایشگاه‌های گروهی متعددی به‌نمایش گذاشته است. این نخستین نمایشگاه انفرادی این هنرمند در تهران است.

این نمایشگاه از 21 آذر تا سوم دی‌ماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 16 تا 20 در گالری 26 به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور ظهیر، شماره 26، واحد 3 میزبان علاقه‌مندان است.

 

کد خبر 280601

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha