همشهری آنلاین: منابع پلیس فرانسه از بازداشت حدود ۱۰ نفر در شهرهای پاریس، تولوز در جنوب و نورماندی در غرب این کشور و در پی آن برچیده شدن یک شبکه اعزام تروریست به سوریه خبر دادند.

 انهدام یک شبکه فرانسوی اعزام تروریست به سوریه

به گزارش ايرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه از پاریس، این افراد در حمله سازماندهی شده توسط سرویس ضد تروریست پلیس قضایی فرانسه و نیروهای ویژه به اهداف تعیین شده، بازداشت شدند.

تا این لحظه تعداد دقیق بازداشت شدگان و هویت آنان اعلام نشده است.

تروریست های غربی تعداد قابل توجهی از تروریست های فعال در سوریه را تشکیل می دهند و این در حالیست که کشورهای غربی و از جمله فرانسه در جریان ناآرامی های سوریه، از مخالفان دولت بشار اسد حمایت کرده بودند.

این کشورها امروز بازگشت تروریست ها را تهدیدی بزرگ برای امنیت داخلی قلمداد می کنند و در صدد مبارزه با آن برآمده اند.

برنار کزنوو وزیر کشور فرانسه بتازگی از افزایش 80 درصدی گرایش فرانسوی ها برای پیوستن به گروه های تروریستی در سال 2014 میلادی خبر داد.

بر پایه آمار رسمی، نزدیک به 400 فرانسوی هم اکنون در قالب گروه های تروریستی مشغول فعالیت هستند. 200 نفر دیگر نیز برای رفتن به مناطق درگیر اعلام تمایل کرده اند، 120 نفر به فرانسه بازگشته اند و 200 نفر دیگر نیز در حال رفتن به سوریه و عراق هستند.

این در حالیست که حدود 50 تروریست فرانسوی نیز به هلاکت رسیده اند.

دادستانی پاریس در ماه نوامبر (آبان - آذر) اعلام کرد: یکهزار و یکصد فرانسوی در سطوح مختلف گروه های تروریستی فعالیت دارند.

به گفته 'جیل دوکرچوف' هماهنگ کننده اروپایی مبارزه با تروریسم، تا پایان ماه سپتامبر (شهریور - مهر) حدود سه هزار تروریست اروپایی از کشورهای مختلف به گروه های تروریستی در عراق و سوریه پیوستند و این روند در ماه های اخیر بشدت افزایش یافته است.

کد خبر 281125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha