همشهری آنلاین: دبیر کمیسیون تخصصی علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اغلب طرح‌های کلان حوزه علوم انسانی کاربردی نیست از این رو باید کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر شورای عالی عتف در این زمینه فعالتر شود.

به گزارش پايگاه رسمي دانشگاه علامه طباطبائي، دکتر شجاع احمدوند درنشست پرسش و پاسخ در خصوص طرح‌های کلان ملی، با تأکید بر لزوم کاربردی‌سازی و بین‌المللی سازی کردن طرح‌های کلان حوزه علوم انسانی اظهار داشت: مشکلات طرح‌های علوم انسانی به دو بخش برمی‌گردد؛ یکی اینکه تعریف درستی از این طرح‌ها انجام نشده و دیگری اینکه مجری و منابع مالی آن مشخص نیست.

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائي اظهار داشت: طرح‌های کلان علوم انسانی زودبازده و پول‌محور نیست بنابراین کمتر کسی بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند.

وی ضعف مجریان طرح‌های کلان در حوزه علوم انسانی را نیز از دیگر مشکلات این حوزه دانست و افزود: اغلب طرح‌های کلان حوزه علوم انسانی کاربردی نیست از این رو باید کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر شورای عالی عتف در این زمینه فعال تر شود.

دبیر کمیسیون علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر شورای عالی علوم، تحقيقات و فناوري با تأکید بر لزوم استفاده بیشتر از بخش خصوصی در امور پژوهشی گفت: باید پیوند بخش خصوصی و دولتی مستحکم‌تر باشد.

کد خبر 282231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha