مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

درنخستین جلسه شورای‌عالی نظارت بر توسعه شهری تهران از سوی محمدباقر قالیباف اعلام شد که جمعیت تهران تا سال ۱۴۰۰ به ۲۲ میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

در اين جلسه كه با هدف آشنايي با طرح جامع، شوراي‌عالي نظارت بر توسعه شهر تهران، بررسي و تصويب آيين‌نامه اجرايي آن و تشكيل دبيرخانه شوراي‌عالي نظارت بر توسعه پايتخت برگزار شده بود، قاليباف با اشاره به اينكه نرخ رشد جمعيت پايتخت در حال حاضر به 5.1 درصد رسيده است، گفت: اين رشد در مناطق پيرامون شهر تهران برابر با 7.4 درصد است كه اين آمار نشان مي‌دهد با روند مذكور تا سال 1400جمعيت مجموعه شهر تهران به بيش از 22ميليون نفر خواهد رسيد.

تأكيد شهردار تهران اين بود كه بايد براي اين ميزان رشد جمعيت فكر جدي و برنامه‌ريزي اصولي صورت گيرد. شهردار تهران افزود: شايد ما خط و خطوطي رسم كنيم كه شهر تهران را در ميان آن محدود كنيم، اما برنامه‌ريزي بايد براي كل منطقه تهران و جمعيت آن باشد، زيرا همانگونه كه با موج‌هاي مختلفي ازجمله آموزش، مسكن، اشتغال و غيره روبه‌رو بوده‌ايم؛ در آينده موج‌هاي جديدي ازجمله پيري و معضلات اجتماعي گريبانگير ما خواهد بود.

وي از شوراي‌عالي نظارت بر توسعه شهري تهران خواست تمام توان خود را به‌كار گيرد تا سندي جامع و قابل دفاع در جهت حل مسائل مجموعه شهر تهران و اصلاح ساختارها در موضوعات سياست، اكولوژي، امنيت اجتماعي، فرهنگي و كالبدي و فارغ از ديدگاه‌هاي سياسي و مديريتي تهيه كند تا به مراجع ذيربط و نهادهاي بالادستي نظام ارائه شود.

بنابراين گزارش، رئيس مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران نيز در ابتداي اين جلسه گفت: با توجه به توافقات بين وزارت مسكن و دستور دكتر قاليباف مبني بر تشكيل شوراي‌عالي نظارت بر توسعه شهري، دبيرخانه شورا دراين مركز از سال 1389تشكيل شده است.

بابك نگاهداري افزود: دبيرخانه اين شورا از 4سال گذشته تاكنون فعاليت دارد و به همراه معاونت مطالعات و برنامه‌ريزي امور زيرساخت مركز به تهيه طرح‌هاي موضوعي طرح جامع و همچنين طرح‌هاي بنيادي به‌منظور نظارت، ارزيابي و بازنگري طرح جامع و ساير طرح‌هاي توسعه شهري مبادرت ورزيده است.

کد خبر 283986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha