۶۹ سارق، زورگیر و تبهکار بامداد دیروز زمانی که در خواب بودند، در عملیات ضربتی پلیس آگاهی پایتخت دستگیر شدند.

متهمان

سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي پايتخت با اعلام اين خبر گفت: از چندي قبل مأموران پليس آگاهي پايتخت در جريان فعاليت چندين سارق و زورگير قرار گرفتند كه نشان مي‌داد در پايتخت و حاشيه تهران دست به زورگيري و سرقت مي‌زنند. مأموران طي 15روز اقدامات اطلاعاتي، سرانجام موفق به شناسايي اين افراد كه هركدام براي خود باندهاي جداگانه‌اي داشتند، شدند تا اينكه سرانجام ساعت 4صبح سه‌شنبه 23دي‌ماه سال‌جاري 69نفر را در يك عمليات همزمان در تهران و 8شهرحاشيه پايتخت دستگير كردند. سرهنگ محمديان تصريح كرد:

اين افراد از سارقان حرفه‌اي بودند كه در قالب 12باند مختلف در زمينه كيف‌قاپي، سرقت منزل، سرقت قطعات خودرو، ‌زورگيري با سلاح سرد و سرقت خودرو فعاليت داشتند. وي افزود: از ميان 69نفري كه دستگير شدند، 4نفر از آنها مرتبط با جرايم جنايي بودند كه تحقيقات از آنها براي افشاي حقايق ادامه دارد. همچنين 6مالخر در ميان افراد دستگيرشده وجود دارد. به گفته او، در ميان دستگير‌شدگان يك نفر زن و بقيه مرد هستند. اين زن نيز متهم است با باند سارقان كه با شكستن قفل خانه‌ها يا شيشه پنجره‌ها در شمال و غرب پايتخت دست به سرقت اموال ارزشمند از خانه‌ها مي‌زدند، همكاري داشت و اقدام به فروش طلاهاي مسروقه مي‌كرد.

او در خانه يكي از اعضاي باند دستگيرشد. رئيس پليس آگاهي پايتخت همچنين گفت: اعضاي يكي از باندهايي كه منهدم شد با حمله به باربري‌ها و پيك‌هاي موتوري آنها را خفت مي‌كردند و با تهديد سلاح سرد، محموله‌هاي آنها را به سرقت مي‌بردند. در ميان افراد دستگير‌شده سارقان قطعات و لوازم خودرو نيز هستند كه بيشتر آنها كامپيوتر خودروها را مي‌دزديدند. سرهنگ محمديان در ادامه از انهدام يك باند 7نفره خبر داد و گفت:

به‌تازگي 7عضو يك باند بزرگ كامپيوترهاي خودرو دستگير شدند. آنها عمدتا كامپيوتر 206 را مي‌دزديدند و در كارگاهشان كه در حاشيه تهران بود، اقدام به شست و شوي اين قطعات مي‌كردند. سپس با نصب هولوگرام‌هاي جعلي آنها را به شهرستان مي‌فرستادند و در قالب نو مي‌فروختند. كارآگاهان در بازرسي از كارگاه آنها، تعداد 120دستگاه كامپيوتر از آنها كشف كردند و تحقيقات از اين باند بزرگ همچنان ادامه دارد.

  • سرقت 17موبايل

روز گذشته يكي از شاكياني كه در دام يك باند خشن گرفتار شده بود در اداره آگاهي حاضر شد و 4نفر از سارقان دستگير‌شده را به‌عنوان سارق اموالش شناسايي كرد. وي در توضيح ماجراي سرقت به خبرنگار همشهري گفت: من پيك موتوري هستم. 2 روز پيش يك محموله كه شامل 17موبايل بود از پاساژي در خيابان جمهوري تهران گرفتم تا به فروشگاهي در شرق پايتخت ببرم. در بين راه ناگهان متوجه شدم كه 2 موتورسوار با 4 سرنشين در تعقيب من هستند. آنها چاقويي در دست داشتند كه اصلا نمي‌دانم چطور شد كه در عرض 15ثانيه باري كه پشت موتورم بسته بودم را دزديدند و پا به فرار گذاشتند. وي افزود: بعد از سرقت راهي اداره پليس شدم و به طرح شكايت پرداختم. خوشبختانه امروز متوجه شدم كه پليس به اين سرعت همه آنها را دستگير كرده است.

  • تنها زن دستگير شده

زن جوان متولد سال 70 است. وي عضو يكي از باندهاي سرقت بود كه سحرگاه روز گذشته دستگير شد. وي تنها زن دستگير شده در عمليات روز گذشته پليس آگاهي تهران است. گفت‌وگوي همشهري با او را بخوانيد.

  • معتادي؟

نه. يك سال است كه پاكم.

  • پس چرا مي‌لرزي؟

به خاطر اضطرابه.

  • چي مصرف مي‌كردي؟

شيشه.

  • چند وقت است كه با اعضاي باند سارقان فعاليت داري؟

من اصلا نمي‌دانستم آنها سارق هستند. فقط مقداري طلا بود كه فروختم و پولش را به نامزدم دادم.

  • نامزدت عضو باند سرقت بود‌؟

نه او مغازه دارد.

  • اما پليس مي‌گويد كه نامزدت با يك باند سرقت فعاليت دارد؟

فكر نكنم او دزد باشد!

  • خانواده‌ات مي‌دانند كه دستگير شده‌اي؟

من خانواده‌اي ندارم. مادرم سال‌ها پيش از پدرم طلاق گرفت و ما را ترك كرد. بعد از آن پدرم ازدواج كرد. رابطه خوبي با نامادري‌ام نداشتم. مرتب مرا اذيت مي‌كرد تا اينكه 2سال پيش پدرم فوت كرد و نامادري‌ام مرا از خانه بيرون انداخت.

  • بعد از آن كجا رفتي؟

از خانه‌مان كه كرج بود به مشهد رفتم. مدتي در خوابگاه بهزيستي بودم تا اينكه با نامزدم محمد آشنا شدم و با هم به تهران آمديم.

  • چقدر درس خوانده‌اي؟

بي سوادم! اصلا مدرسه نرفته‌ام.

خريد هيوندا با كيف‌قاپي

در ميان متهمان دستگير‌شده پسر كم سن و سالي حضور دارد كه با پول كيف‌قاپي توانسته بود يك خودروي هيونداي 75ميليون توماني بخرد. او متولد 70 است و به گفته خودش زماني كه 16سال داشت داماد شده و حالا در اين سن كم پدر 2 فرزند است!

  • سارق تك رويي؟

نه، با همدستي برادرم و 3نفر ديگر يك باند تشكيل داديم.

  • شيوه سرقت‌تان چگونه بود؟

سوار بر 2 موتور مي‌شديم و بعد از زاغزني و شناسايي طعمه‌هايمان در سطح شهر به آنها حمله مي‌كرديم و دست به كيف‌قاپي مي‌زديم.

  • چه مدت است كه كيف‌قاپي مي‌كني؟

نمي‌دانم. 5، 6ماهي مي‌شود.

  • در اين سرقت‌ها چقدر پول گيرت آمد؟

نمي دانم. حسابش از دستم در رفته است.

  • ماشين مدل بالايت را با همين پول‌ها خريدي؟

من و برادرم با هم اين پول را جور كرديم و ماشين خريديم. او هم توي كار خلاف است. مثل من كيف‌قاپي مي‌كند.

  • فكر نمي‌كردي دستگير شوي؟

راستش نه. اصلا تصور نمي‌كردم گير بيفتيم. فكر مي‌كردم كارمان خيلي حرفه‌اي است.

  • خانواده‌ات خبر دارند كه دستگير شده‌اي؟

صبح كه دستگيرمان كردند همسرم كه باردار است و فرزند 3ساله‌ام خيلي ترسيدند.

  • چند وقت است ازدواج كرده‌اي؟

حدود 6سال پيش زماني كه 16سال بيشتر نداشتم، ازدواج كردم.

کد خبر 284088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha