همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اسلام اسرائیلی در دشمنی با مسلمانان به کمک اسلام آمریکایی آمده است، گفت: در این دشمنی آشکار، آنان جهاد را محور می دانند اما نه جهاد با دشمنان اسلام و مستکبرین عالم؛ بلکه قتال و جهاد فرقه های مختلف اسلامی را با یکدیگر مد نظر قرار می دهند.

محمدرضا نقدی

به گزارش ایرنا از سازمان بسیج مستضعفین، این مطلب را سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» در مراسم یادواره شهید شاخص سال 1393، شهید مولوی مصطفی جنگی زهی که در سالن 9 دی شهرستان سرباز در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد، عنوان کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه امروز پرچم اسلام خواهی و اسلام گرایی از همیشه در بلندا در اهتزاز است، تاکید کرد: اسلام گرایی در دنیا، کاخ های ستمگران و مستکبران را به لرزه در آورده و آنها را به عکس العمل های کودکانه و نابخردانه وا داشته است.

وی با اشاره به اقدام رئیس جمهور منفور فرانسه و در دست گرفتن کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام (ص)، تصریح کرد: این حرکت نابخردانه خبر از نفوذ اسلام و دست پاچگی حاکمان ستمگر در اروپا می دهد و معنی آن این است که دیگر هیچ حربه ای در مقابل پیامبر (ص) و تعالیم تعالی بخشش ندارند مگر به سخره گرفتن این شخصیت بزرگوار.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج ادامه داد: آن چنان که آمارها نشان می دهد رشد فزاینده اسلام گرایی و جمعیت مسلمانان در اروپا به گونه ای خواهد بود که در پایان این قرن، اکثریت جمعیت اروپا مسلمان خواهند بود و غرب از گسترش ندای حق طلبانه اسلام در وحشت است.

سردار نقدی از خود گذشتگی شهدا و امام (ره) را باعث زنده نگه شدن اسلام ناب دانسته و تاکید کرد: اسلام ناب دو جنبه جهاد و وحدت دارد که استکبار برای به زیر سلطه آوردن اسلام، آن را از این دو جنبه تهی کرده بود و امام همیشه بر وحدت و قیام در مقابل مستکبرین تاکید داشتند و یکی از عاملان زنده نگه داشتن اسلام ناب هستند.

وی اضافه کرد: وقتی در اسلام اختلاف باشد و مسلمین وحدت نداشته باشند، اسلام تضعیف خواهد شد و مسلمان تحت سیطره مستکبرین در خواهند آمد.

سردار نقدی تاکید کردند: حضرت امام (ره) در مسائل اجتماعی بر نقاط وحدت آفرین و اتحاد جهان اسلام همت داشت و اختلاف نظرها را در محدوده مسائل شخصی و غیراجتماعی می دانست.

جانشین فرماندهی کل سپاه در امر بسیج در توصیف اسلام آمریکایی گفت: اسلامی که وحدت و جهاد را از آن گرفته و مسلمانان حاضر شوند به خاطر رسیدن به رفاه و آسایش و ثروت، زیر بار ظلم مستکبرین بروند همان اسلام آمریکایی است.اسلامی که مسائل اختلافی را به عرصه های اجتماعی می کشاند و این اختلافات را به درگیری بین مذاهب مسلمانان تبدیل می کند.

وی فعالیت 93 شبکه اختلاف افکن ماهواره ای را از نشانه های تلاش دشمن برای بدعت و دشمنی در اسلام دانست و ادامه داد: در اسلام آمریکایی، توهین به مقدسات مذاهب و فرق دیگر یکی از کارکردهای محوری و مهم است.از همین رو، جریانات افراطی و تکفیری در میان شیعه و سنی، توهین به مقدسات یکدیگر را در دستور کار خود قرار داده اند.

سردار نقدی با اشاره به برخی اختلاف افکنی ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی در موضوع انتخاب وزیر سنی در کابینه دولت ادامه داد: 32 استان در کشور وجود دارد که بسیاری از آنها در کابینه وزیری ندارند؛ انتخاب وزیر ساز و کار خود را دارد که طبق قانون عمل شده است و دامن زدن به این موضوع از مصادیق مهم اختلاف افکنی و تفرقه میان ملت ایران است.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: امروز که نقشه های دشمن در کاربرد اسلام آمریکایی نتیجه نداده، به اسلام اسرائیلی متوسل شده اند.

وی در تشریح اسلام اسرائیلی گفت: در این بدعت و دشمنی آشکار با اسلام ناب، جهاد را محور می دانند اما نه جهاد با دشمنان اسلام و مستکبرین عالم بلکه قتال و جهاد فرقه های مختلف اسلامی را با یکدیگر مد نظر قرار می دهد. در این اسلام بدعت آمیز به دنبال قتل، ترور و اعمال خشنونت علیه مسلمان دیگر هستند.

سردار نقدی توضیح داد: هنر اسلام اسرائیلی این است که در ناخبری و غفلت و از پشت سر یا با بمب گذاری؛ معلم، امام جمعه،کاتب یا دانشمند بی دفاعی را هدف قرار داده و به شهادت برسانند اما برای جنگ و جهاد با مستکبران و ایستادگی در مقابل آمریکا و اسرائیل جنایتکار، هیچ مجوزی را صادر نمی کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، رژیم سلطنتی آل سعود را حامی اصلی جریان اسلام اسرائیلی و تفکر تکفیری در جهان دانست و افزود: این رژیم با تولید 8 تا 10 میلیون بشکه نفت در روز تلاش می کند تا قیمت نفت را پایین نگه دارد و در این راه، علیه کشورهای اسلامی نفت خیز و به نفع آمریکا و اسرائیل عمل کند.

وی ضرر این اقدام عربستان را سالیانه حدود 180 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: رژیم سلطنتی سعودی به جای اینکه این مبالغ را به ملت مظلوم فلسطین کمک کند تا از شر رژیم کودک کش اسرائیل نجات پیدا کند، آن را به مستکبران عالم در راس آنها آمریکا و اسرائیل هدیه می کند تا به دشمنی و قتل و عام مسلمانان بپردازد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امربسیج، شهید شاخص مولوی مصطفی جنگی زهی را نماد وحدت دانست و تاکید کرد: این شهید بزرگوار در حالی که می دانست در آن سوی مرزها، در فاصله کمتر از چند کیلومتر از خانه اش، تیم های تروریستی و کشتار افراط گرایان آموزش دیده و تجویز می شوند تا علیه وحدت امت اسلامی وارد عمل شوند؛ وحدت و اطاعت پذیری از رهبر را فریاد می زد در حالی که می دانست هر لحظه ممکن است به دست این کوردلان به شهادت برسد.

وی ادامه داد:این ایثار،رشادت،شجاعت و اخلاص این شهید بود که باعث شد خداوند او را در لباس شهادت بپذیرد و نامش را در گوشه گوشه کشور عزیزمان و در اقصا نقاط کشورهای اسلامی رفعت ببخشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین، جمهوری اسلامی ایران را همیشه حامی وحدت و پیروزی امت اسلام معرفی کرد و افزود: از ابتدای تاریخ نورانی انقلاب شاهد بوده اید که جمهوری اسلامی قبل از اینکه هر کمکی را به گروهی از شیعیان در اطراف جهان داشته باشد،به ملت فلسطین کمک کرده است. در جنگ با رژیم کودک کش اسرائیل، مردم غزه را مسلح کرده و فناوری ساخت انواع جنگ افزارها را به آنها داده است.

یادواره شهید مولوی مصطفی جنگی زهی همزمان با سالروز شهادت این روحانی برجسته اهل سنت شهرستان سرباز با حضور مولوی نظیر احمد سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم ایرانشهر و چابهار در مجلس شورای اسلامی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانده سپاه سلمان، مولوی ساداتی امام جمعه اهل سنت سراوان، علما و روحانیون شیعه و سنی، سران، معتمدان و ریش سفیدان طوایف استان و قشرهای مختلف مردم در شهر راسک مرکز شهرستان سرباز برگزار شد.

کد خبر 284856

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha