چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

مریم کریمی: شاید شما هم از آن دسته زنان خانه‌داری هستید که بعضی از روزها کسالت و خستگی به سراغ شما می‌آید و از فضای خانه و کارهای خود خسته می‌شوید می‌توانید با راهکارهای پیشنهادی ما، خودتان را سرحال بیاورید:

سرحال شوید

خستگي‌تان را به رسميت بشناسيد:‌ نخستين مورد اين است كه شما به‌خودتان حق بدهيد كه خسته‌شده‌ايد. شغل شما خانه‌داري است و هر شغلي خستگي‌ها و بي‌حوصلگي‌هاي مقطعي خاص خودش را دارد. شما نيز آنطور كه بعضي‌ها تلقين مي‌كنند، فعاليت خانه‌داري خودتان را دست‌كم نگيريد.

به‌خودتان مرخصي بدهيد:‌ اگر بچه نداريد، مي‌توانيد به راحتي يك روز را به‌خودتان مرخصي بدهيد. هيچ كدام از كارهايي كه تصميم داشته‌ايد آن روز براي خانه انجام دهيد را انجام ندهيد. براي غذا به بيرون زنگ بزنيد يا حاضري بخوريد. با خودتان كنار بياييد كه ممكن است آن روز خاص هيچ‌چيز سر جاي خودش نباشد ولي در عوض، شما استراحت مي‌كنيد و براي روزهاي ديگر تازه و سرحال خواهيد شد. اگر بچه داريد با دوست يا يكي از اعضاي خانواده خود هماهنگ كنيد و بچه را پيش او بگذاريد. حتما دلتان برايش تنگ مي‌شود پس مي‌توانيد مرخصي ساعتي بگيريد نه روزانه!

مطمئن شويد بدنتان كمبودي ندارد: ممكن است كسالت شما به‌خاطر كمبود ويتامين‌ها يا آهن باشد. با پزشكتان مشورت كنيد و هروقت لازم است آزمايش بدهيد و از نداشتن اين كمبود ويتامين‌ها مطمئن بشويد.

دوش بگيريد: دوش گرفتن باعث مي‌شود روحيه‌تان سر جايش بيايد. دوش بگيريد و مطمئن باشيد بعد از آن، كسلي و بي‌حوصلگي شما نصف خواهد شد و همه‌‌چيز به‌نظرتان بهتر مي‌شود.

از خانه بيرون برويد: يكي از مهم‌ترين دلايل كسالت كساني كه خانه‌دارند مي‌تواند يكنواختي محيط‌شان باشد. اكثر آدم‌ها براي كارشان بيرون مي‌روند ولي احتمالا شما از فضاي خانه خارج نمي‌شويد. از خانه بيرون برويد. مي‌توانيد در خيابان‌ها قدم بزنيد، به خانه دوستانتان برويد، به فروشگاه مورد علاقه‌تان سرك بكشيد يا نزديك‌ترين پارك به خانه‌تان را انتخاب كنيد. مهم اين است كه آب و هوايي عوض كنيد.

مهمان دعوت كنيد: براي اينكه سرحال بياييد مي‌توانيد به چند نفري كه با آنها راحتيد زنگ بزنيد و براي عصرانه دعوتشان كنيد. اگر پذيرايي از مهمان برايتان راحت است مهم نيست اين افراد چه كساني باشند اما اگر يك روز مرخصي برايتان به‌معناي هيچ كار نكردن است كساني را دعوت كنيد كه هيچ تعارفي با آنها نداريد و خودشان از خودشان پذيرايي مي‌كنند. ديدار با كساني كه دوستشان داريد مي‌تواند خلقتان را سر جايش بياورد.

به فعاليت‌هاي شخصي بپردازيد: اگر كتابي داريد كه نيمه مانده، در روز مرخصي‌تان آن را تمام كنيد تا احساس بهتري داشته باشيد. اگر لازم است به آرايشگاه برويد اين روز خاص را انتخاب كنيد. فيلمي كه دوست داريد را ببينيد. غذايي كه دوست داريد را بپزيد. اين روز براي شماست؛ هرطور دلتان مي‌خواهد از آن استفاده كنيد.

کد خبر 286315

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha