بنابر پیشنهاد هیأت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره انجمن‌های شورایاری محلات و تصویب اعضای شورای شهرتهران زمان ثبت‌نام انتخابات شورایاری‌ها از دیروز به‌مدت ۴روز دیگر و تا پایان روز ۲۲ بهمن تمدید شد.

محمد سالاری

همچنين شرط مدرك تحصيلي فوق‌ديپلم براي كانديداهاي جديد به حداقل ديپلم تغيير كرد اما براي كانديداهايي كه از گذشته سابقه عضويت در شوراياري را داشته باشند حداقل سطح سواد خواندن و نوشتن درنظر گرفته شده است.

ديروز محمد سالاري رئيس هيأت نظارت بر انتخابات چهارمين دوره انجمن‌هاي شوراياري محلات در نشستي با اصحاب رسانه گفت: اطلاعات 2هزار ناظر در بانك اطلاعات انتخابات شوراياري‌ها ثبت خواهد شد؛ ضمن اينكه شهرداران مناطق 22گانه روساي ستادهاي مناطق انتخابات چهارمين دوره شوراياري‌ها هستند و معاونت‌هاي اجتماعي شهرداري‌هاي مناطق نيز جانشين روساي ستادها خواهند بود. سالاري از تك‌تك اعضاي شوراي شهر تقاضا كرد ناظراني كه مورد اعتمادشان هستند را ظرف يك هفته آينده معرفي كنند. قرار است در اين انتخابات 2هزار صندوق اخذ رأي در 354محله شهر تهران مستقر شود.

به گفته سالاري، خوشبختانه ستاد هماهنگي شوراياري‌ها با توجه به تجربيات ارزشمند ستاد شوراياري دور سوم و قبل‌تر در اقدامي مؤثر توانستند فرايند برگزاري انتخابات را براي نخستين بار الكترونيكي انجام دهند تا شهروندان از طريق فضاي مجازي نسبت به ثبت‌نام و ارائه تمام مدارك مورد نياز اقدام لازم را به عمل آورند. وي با اشاره به اينكه رويكرد هيأت نظارت بر انتخابات تعامل و هماهنگي با ستاد هماهنگي شوراياري‌ها و استفاده از نظرات تمامي اعضاي در فرآيند نظارت است گفت: رويكرد ما به‌هيچ‌وجه سلبي نخواهد بود بلكه ايجابي است زيرا معتقديم حضور معتمدان در محلات موجب احصاي مشكلات و چالش‌هاي موجود در محلات خواهد شد.

يكي ديگر از تأكيدات سالاري به‌عنوان رئيس هيأت نظارت بر انتخابات چهارمين دوره شوراياري‌ها اين بود كه اين انتخابات به هيچ عنوان سياسي نيست. سالاري همچنين گفت: براي نخستين بار موضوع انتخابات شوراياري‌ها در سطح دولت مطرح شد و اعضاي هيأت دولت و در راس آنها رئيس‌جمهور، وزارت كشور را ملزم كرد در امر برگزاري انتخابات شوراياري‌هاي شهر تهران همكاري لازم را داشته باشد. وي از همكاري‌هاي دولت تشكر كرد و گفت: وزارت كشور به تمامي استانداري‌هاي سراسر كشور اعلام كرده است نسبت به انجام مقدمات انتخابات انجمن‌هاي شوراياري‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

سالاري ضمن تشكر از همكاري‌هاي شهرداري تهران به‌منظور درنظر گرفتن ساختمان و تجهيزات لازم براي استقرار هيأت نظارت مركزي گفت: اين ساختمان كه در خيابان بزرگمهر بين خيابان‌هاي وصال و فريمان قرار دارد را ظرف 48ساعت آينده تحويل خواهيم گرفت و به محض استقرار، سايتي را راه‌اندازي خواهيم كرد تا تمامي شهروندان از طريق آن بتوانند گزارش‌ها، شكايات، پيشنهادات و انتقادات خود درباره نحوه برگزاري انتخابات را ارائه كنند.

بنابراين گزارش، شهرداري تهران علاوه براين مكان‌هايي را نيز به‌عنوان محل استقرار سازمان هيأت نظارت در سطح مناطق و نواحي به همراه امكانات و تجهيزات مورد نياز درنظر گرفته است.

گرچه ميانگين ثبت‌نام كانديداها در هر محله 36نفر است اما به گفته سالاري در دومحله چيتگر و قصر فيروزه تعداد شركت‌كنندگان هنوز به حد نصاب نرسيده و درعوض درمحله خاك سفيد 110نفر شركت كردند كه از ميانگين بالاتر است.

رئيس هيأت نظارت بر انتخابات چهارمين دوره انجمن‌هاي شوراياري محلات در پاسخ به سؤال خبرنگار همشهري درباره سازوكار شوراي شهر براي جلوگيري از رأي دادن افراد غيرمحلي به كانديداها گفت: هيأت نظارت در حال تهيه آيين‌نامه‌اي در اين‌باره است و تمام تلاش خود را خواهد كرد تا از طريق ناظران محلي و معتمدان مانع از شركت افراد غيرساكن محلات در انتخابات شود.

  • ثبت‌نام نزديك به 15 هزار داوطلب براي انتخابات شوراياري‌ها

آخرين اطلاعات دريافتي از رئيس ستاد برگزاري انتخابات شوراياري‌ها نشان مي‌دهد كه تا ساعت 2بعدازظهر ديروز 14هزارو800 نفر در انتخابات شوراياري‌ها ثبت‌نام كردند كه از ميان آنها 12هزارو864 نفر موفق به اخذ كد رهگيري شدند. 79درصد كانديداها مرد و 21درصد زن هستند. همچنين از ميان شركت‌كنندگان 5هزارو910 نفر داراي مدرك تحصيلي كارشناسي، 1991نفر كارشناسي ارشد، 304نفر داراي مدرك دكتري، 2156نفر فوق‌ديپلم، 1565نفر مدرك ديپلم و 792زيرديپلم دارند.

کد خبر 286743

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha