شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

پسر سارق که جیب بری را از پدرش یاد گرفته بود راه پدرش را ادامه داد و با ۳ نفر دیگر دست به سرقت می‌زد.

متهمان

او دستانش را با آتل مي‌بست و در يك چشم به‌هم‌زدن از طعمه‌هاي خود جيب‌بري مي‌كرد. از مدتي قبل در پي وقوع سرقت‌هاي جيب بري در شمال غرب پايتخت توسط 4سرنشين يك پرايد مشكي رنگ تيمي از كارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تحقيقات خود را در اين زمينه شروع كردند. بررسي‌ها نشان مي‌داد، يكي از اعضاي باند مدعي شده كه دستش شكسته و آن را با آتل بسته بود.

يكي از مالباخته‌ها به مأموران گفت:در خيابان سعادت آباد نزديك ميدان كاج سوار يك پرايد مشكي رنگ شدم تا به چهارراه قدس بروم. در بين راه يكي از سرنشينان صندلي عقب كه كنار من نشسته بود عنوان كرد كه دست راستش شكسته و به اين بهانه از من خواهش كرد تا دستش را پشت گردنم قرار دهد. اين شخص اما در لحظه‌اي كه من متوجه نشدم جيب مرا خالي كرده و گوشي موبايل و پول‌هايم را دزديده بود.

اعضاي اين باند وقتي موفق به اجراي نقشه جيب بري نمي‌شدند با سلاح سرد و گاز اشك آور طعمه‌هاي خود را تهديد مي‌كردند و دست به زورگيري مي‌زدند.كارآگاهان كه خود را در برابر يك گروه حرفه‌اي مي‌ديدند وقتي متوجه شدند كه بيشتر سرقت‌هاي اين باند در محدوده ميدان كاج است آنجا را به‌صورت نامحسوس زيرنظر قرار دادند تا اينكه سرانجام صبح 18بهمن‌ماه ماموران آنها را كه سوار بر يك پرايد مشكي رنگ بودند در جريان تعقيب و گريز با شليك چند تيرهوايي دستگير كردند.

در جريان تحقيقات مشخص شد پسر جواني كه براي فريب طعمه‌هايشان دستانش را با آتل بسته بود تا جيب بري كند، فرزند يكي از مجرمان سابقه دار است. وي جيب بري را از پدرش ياد گرفته بود. پدر اين جوان در سال 90طي يك تعقيب و گريز كه منجر به تيراندازي در بزرگراه چمران شده‌بود دستگير و به 40سال زندان محكوم شد.

سرهنگ داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به سريالي بودن سرقت‌هاي اعضاي اين باند، قاضي مجوز چاپ عكس متهمان را صادر كرده است، شاكيان احتمالي مي‌توانند به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران مراجعه كنند.

کد خبر 287179

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha