همشهری آنلاین: اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری صبح دو شنبه در کاخ نخست وزیری عراق مورد استقبال رسمی حیدر العبادی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

جهانگیری

به گزارش ايرنا، قرار است معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق درباره ارتقای مناسبات دو جانبه، آخرین وضعیت منطقه، تحولات بین المللی گفت و گو کند.

جهانگیری را در این سفر سه روزه که از صبح امروز شروع شده است، «محمد رضا نعمت زاده»، «سید حسن قاضی زاده هاشمی»، «عباس آخوندی»، «علی طیب نیا» و «محمود حجتی» وزیران صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسکن و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و جهاد کشاورزی و حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» معاون امور مجلس رییس جمهوری همراهی می‌کنند.

همچنین در این سفر مسعود سلطانی فر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یحیی آل اسحاق رییس اتاق بازرگانی تهران، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه، رستم قاسمی مشاور معاون اول رییس جمهوری و دبیر ستاد توسعه اقتصادی ایران و عراق و سعید اوحدی رییس سازمان حج و زیارت حضور دارند.

حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این سفر برای گفت و گو با مقامات عراقی درباره ریزگردها است.

این سفر جهانگیری به دعوت حیدر العبادی نخست وزیر عراق انجام می‌شود.

جهانگیری قرار است امروز ضمن حضور و سخنرانی در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق در بغداد و مراسم امضای چند موافقت نامه و یادداشت تفاهم همکاری در نشست خبری مشترک با نخست وزیر عراق شرکت کند.

وی همچنین با سلیم الجبوری رییس مجلس این کشور دیدار و در زمینه گسترش مناسبات تهران - بغداد بویژه در عرصه سیاسی و اقتصادی، مسایل منطقه و بین المللی گفت و گو می کند.

دیدار و گفت و گو با فواد معصوم رییس جمهوری و ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق از دیگر برنامه های معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

کد خبر 287364

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha