همشهری آنلاین: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در سمینار «تجارت پزشکی ایران و ژاپن» از تجهیز ۵۷۰ بیمارستان‌ ایران با ورود ۸۰۰ میلیون دلار تجهیزات پزشکی خبر داد و گفت:‌ احتیاط بیش از اندازه شرکت‌های ژاپنی باعث کاهش سهم ژاپن از بازار ایران شده است.

به گزارش تسنیم، دكتر سید حسن هاشمی در جمع نمایندگان شرکت‌های ژاپنی در سمینار «تجارت پزشکی ایران و ژاپن» در محل سازمان تجارت خارجی ژاپن (جترو)، با اشاره به اولویت موضوع سلامت در برنامه‌های دولت دكتر حسن روحانی، گفت: بر اساس قولی که رئيس جمهوری به مردم داده بودند 9 میلیون نفر از مردم که فاقد بیمه بودند، در حال حاضر بیمه شده‌اند و امروز تمام مردم ایران از بیمه برخوردارند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نیاز 4 میلیارد دلاری ایران به دارو در سال، افزود: بخش زیادی از نیاز از داخل تأمین شده است، اما بخشی از آن نیز از خارج از کشور تأمین می‌شود.

وی عنوان کرد: دولت همچنین برای تجهیز 570 بیمارستان‌های خود، برنامه ورود 800 میلیون دلار تجهیزات پزشکی دارد، البته شرط اصلی این واردت انتقال تکنولوژی است. با توجه به رشد بالای علمی ایران، زمینه برای این انتقال فراهم است.

هاشمی با اشاره به کاهش سهم ژاپن از بازار ایران در سال‌های اخیر، اظهار داشت: تصور می‌کنیم احتیاط بیش از اندازه شرکت‌های ژاپنی عامل این کاهش سهم بوده، در حالی‌ که شرکت‌های غربی جایگزین شرکت‌های ژاپنی در بازار ایران شده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از امضای توافق ژنو، بخشی از دارایی ایران در کشور ژاپن با همکاری وزارت امور خارجه ایران و وزارت صنعت و تجارت ژاپن (متی) برای خریدهای بشر دوستانه آزاد شده است. در قالب این مکانیسم 3 بانک بزرگ ژاپن فعال هستند و تا کنون مبلغ زیادی جهت خرید به شرکت‌های طرف قرارداد با ایران پرداخت شده است که البته اکثر این شرکت‌ها غیر ژاپنی هستند و فکر می‌کنیم شرکت‌های ژاپنی می‌توانند از ظرفیت برای تجارت با ایران استفاده کنند.

هاشمی روز یکشنبه برای ملاقات با همتای ژاپنی خود و امضای یادداشت تفاهم همکاری حوزه سلامت بین دو کشور وارد ژاپن شد و سه‌شنبه شب، توکیو را به مقصد تهران ترک کرد. در این سفر علاوه بر مقامات وزارت بهداشت، نمایندگانی از بخش خصوصی ایران نیز وزیر بهداشت کشورمان را همراهی می‌کردند.

کد خبر 288290

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha