پنجشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: بهای نفت برنت دریای شمال در معاملات پنجشنبه ۲۷ فروردین در بازار آسیا به بالاترین میزان خود از ماه فوریه رسید. این در حالی است که تحلیل گران هشدار داده اند میزان عرضه نفت در بازارهای جهانی همچنان بیش از حد مورد نیاز است.

petroleum

به گزارش خبرگزاری رویترز از سنگاپور، بهای نفت روز چهارشنبه و در پی برگزاری مذاکرات میان تولید کنندگان اصلی نفت در این هفته و همچنین کند بودن روند افزایشی میزان دخایر نفت خام آمریکا، به شدت افزایش یافت. گفتگو میان مقامات تولید کنندگان اصلی نفت در جهان سبب بروز گمانه زنی‌هایی درباره کاهش تولید نفت شد و همین موضوع سبب شد بهای نفت در روز چهارشنبه افزایش یابد. اما بیشتر تحلیل گران اعلام کرده اند بعید به نظر می‌رسد کشورها بخواهند در حال حاضر سطح تولید نفت خود را کاهش دهند. علاوه بر این ارقام منتشر شده نشان می‌دهد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته کمتر از حد انتظارها افزایش یافت با این حال برای چهاردهمین هفته پی در پی با افزایش همراه شد و به 483 میلیون و 690 هزار بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، بهای نفت برنت دریای شمال صبح روز پنجشنبه در بازار آسیا با ده سنت افزایش بشکه ای 62 دلار و 90 سنت داد و ستد شد. بهای نفت خام آمریکا نیز 55 دلار و 92 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای نفت از آغاز ماه آوریل 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

با این حال تحلیل گران اعلام کردند به سبب تولید زیاد و کند بودن روند تقاضا به ویژه در چین ،عرضه نفت در بازارها بیش از حد مورد نیاز است . رشد اقتصادی چین در کندترین حالت خود طی دست کم شش سال قرار دارد. بانک ای ان زد روز چهارشنبه اعلام کرد: افزایش کنونی بهای نفت با وجود افزایش تولید نفت اوپک در ماه مارس رخ می‌دهد که احتمال دارد این روند در ماه آوریل نیز حفظ شود.

سازمان بین المللی انرژی روز چهارشنبه اعلام کرد به سبب افزایش تولید اوپک و افزایش احتمالی صادرات نفت ایران، احتمالا مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید تا بازارهای جهانی نفت به حالت عادی باز گردند هر چند که شواهد از افزایش تقاضا برای نفت حکایت دارد. موسسه مشاوره‌ای وود مکنزی اعلام کرد: پایین بودن بهای نفت سبب کاهش بودجه این صنعت به اندازه 30 درصد در سال 2015 شده است.

این موسسه همچنین افزود هزینه‌های مرتبط با اکتشاف 33 درصد کاهش خواهند یافت و این فرصتی برای شرکت‌های حفاری به منظور افزایش فعالیت‌هایشان است.

کد خبر 292377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha