رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: ستاد سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پیش از بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تا روز آخر برپایی این نمایشگاه در محل برگزاری به‌طور فعال در محل مستقر است.

احمد صادقي در تشريح اقدامات اين سازمان درخصوص آماده‌سازي‌ نمايشگاه بين‌المللي كتاب، افزود: برمبناي بند ۳ اساسنامه، سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران موظف است هر كجا كه به‌نوعي تمركز جمعيت وجود داشته باشد مثل نمايشگاه‌ها، ورزشگاه‌ها و... ستاد مديريت بحران را به‌صورت موقت در آن مكان داير كند تا از هرگونه حوادث احتمالي پيشگيري شود و درصورت وقوع واقعه نيز سطح حادثه را به حداقل ممكن كاهش دهد.

وي با اشاره به اينكه نمايشگاه بين‌المللي كتاب يك رويداد فرهنگي درسطح جهاني است و تعداد زيادي ناشر داخلي و خارجي در اين مكان حضور دارند، عنوان كرد: در مكان نمايشگاه ۳كميته تشكيل مي‌شود كه ۲كميته خدماتي هستند و كميته اصلي مربوط به ايمني نمايشگاه است و اين ستاد قبل از شروع نمايشگاه تشكيل شده و سازماندهي مي‌شود.

رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران تصريح كرد: سازمان‌هايي كه در امر مديريت بحران فعال هستند مثل هلال‌احمر، اورژانس، پليس راهور، ناجا، دانشگاه علوم پزشكي و ساير ارگان‌هايي كه به‌نوعي در مديريت بحران سازماندهي شده‌اند، قبل از شروع نمايشگاه در محل نمايشگاه بازديدهايي را انجام مي‌دهند تا از موارد احتمالي خطر پيشگيري كنند.

صادقي درخصوص نظارت كامل و دقيق اين سازمان بر غرفه‌بندي‌هاي نمايشگاه بين‌المللي كتاب، گفت: سازمان بر غرفه‌بندي‌ها نيز به‌طور دقيق نظارت دارد تا به‌گونه‌اي تقسيم‌بندي انجام شود كه هيچ‌گونه خطري بازديدكنندگان و غرفه‌داران را تهديد نكند و شهروندان بتوانند به‌راحتي از اين محيط فرهنگي استفاده كنند.

وي خاطرنشان كرد: اشخاصي كه به نمايشگاه مراجعه مي‌كنند توسط سازمان مديريت بحران بيمه هستند، تا اگر اتفاقي براي آنها رخ داد بتوانند به‌صورت رايگان درمان شوند.

صادقي در پايان گفت: نخستين جلسه آماده‌سازي‌ نمايشگاه بين‌المللي كتاب در اسفندماه سال۹۳ در شوراي اسلامي شهر تهران و در ستاد مديريت بحران شهر تهران تشكيل شد. طبق اين جلسه شرح وظايف اشخاص و ارگان‌ها مشخص شده و مشكلات جزئي برطرف شده است، تا ان‌شاءالله امسال نيز شاهد برگزاري باشكوه‌تر اين رويداد فرهنگي باشيم.

کد خبر 292266

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha