همشهری آنلاین: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه تا پایان سال جاری نقشه تخلیه امن اضطراری محلات شهر تهران تهیه می شود گفت: براساس طرح تحقیقاتی بین‌المللی انجام شده در ۶۱۶ شهر جهان، تهران دهمین شهر و ایران ششمین کشور از نظر مخاطرات طبیعی شناخته شده است.

صادقی مدیریت بحران تهران

به گزارش ایرنا از مرکز ارتباطات شورای اسلامی شهر تهران احمد صادقی یکشنبه ( 10 خرداد) با حضور در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه غیرعلنی شورای اسلامی شهر تهران با ارائه گزارشی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان افزود: این آمار از آخرین گزارش‌های شرکت بیمه‌ای 'سوییس ری' که در حوزه ریسک‌پذیری و تعیین منابع مالی بحران‌های طبیعی در سطح بین‌المللی فعالیت دارد، گرفته شده است.

وی گفت: بر اساس طرح تحقیقاتی این شرکت که در 616 شهر جهان که 25 درصد جمعیت شهری را در خود جای داده‌اند مشخص شده تهران دهمین شهر و ایران ششمین کشور در جهان از نظر مخاطرات طبیعی شناخته شده‌اند.

صادقی خاطر نشان کرد: این تحلیل بر اساس شاخص‌های جمعیت تحت تاثیر خطرات و تاثیرات اقتصادی ارائه شده و بررسی‌ها نشان داده که تهران با احتساب 5 مخاطره طبیعی مورد تحقیق( سیل، زلزله، سونامی، طوفان و گردباد) دهمین شهر آسیب پذیر جهان در برابر بلایای طبیعی است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با اشاره به وظایف و خط و مشی‌هایی که برای این سازمان در برنامه دوم شهرداری تهران ترسیم شده گفت: بر اساس ماده 53 برنامه، سازمان موظف است نقشه یکپارچه گسل‌های شهر تهران را برای تطبیق با نقشه شهر آماده سازد.

وی افزود: 44 کیلومتر مربع از این محدوده شناسایی و نقشه‌برداری شده اما تا پایان برنامه باید این میزان به 160کیلومتر مربع برسد.

صادقی با بیان اینکه در ماده 55 این برنامه سازمان مکلف شده اقداماتی برای هدایت و ارتقاء سطح ایمنی ساختمان‌ها و فضای‌های شهری انجام دهد یادآور شد: در حوزه ارتقاء فرهنگ ایمنی و آموزش شهروندان نیز یکهزار و 100 برنامه در سال 92 اجراشده که باید این برنامه‌ها را در سال جاری به یکهزار و 500 برنامه افزایش دهیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران کمک به گسترش مقاوم سازی عناصر سازه‌ای در اماکن عمومی و آموزشی و جمعیت‌پذیری شهر را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد.

وی همچنین از بررسی پیش‌نویس پیشنهاد لایحه مقاوم سازی و اجزای غیرسازه‌ای ساختمان‌های شهر تهران خبر داد و افزود: طرح جامع خطر‌پذیری سیلاب شهر تهران نیز با همکاری بیش از 13 سازمان اجرایی شهری تهیه و در حال تصویب برای ارائه به صحن شورای شهر و تصویب نهایی است.

وی مشکل در ساخت و سازها و نبودن نقشه حریم عملیاتی مانند لوله‌های گاز و کابل‌های برق و سایر تاسیسات شهری را مهمترین بحث مطرح شده در این سند دانست و افزود: تا پایان سال تکلیف حریم‌های شبکه‌های حساس شهر تهران مشخص می‌شود.

وی تهیه سامانه اطلاعات سوانح شهر تهران تا پایان برنامه دوم شهرداری تهران را از دیگر اقدامات سازمان مدیریت بحران شهر تهران عنوان و گفت: تا پایان سال 94 نقشه تخلیه امن اضطراری 374 محله شهر تهران تهیه خواهد شد.

کد خبر 296832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha