همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان با اعلام حجم عظیم فاضلابی که به دریا ریخته می‌شود، گفت: پساب تولیدی بندرعباس ۳۱ میلیون مترمکعب در سال است که از این میزان تنها ۱۹ میلیون مترمکعب آن تصفیه می‌شود که این نحوه تصفیه مورد تایید نیست.

فاضلاب

به گزارش ايسنا مجید وفادار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 80 درصد آب مصرفی تبدیل به فاضلاب می‎شود و غالبا بدون تصفیه غالبا به دریا ریخته می‌شود که این امر یک فاجعه زیست‌محیطی برای دریاست.

وی با بیان اینکه از مجموع 1266 تن تولید روزانه زباله در استان فقط 20 درصد آن بازیافت می‌شود، بر ضرورت افزایش حجم بازیافت زباله‌ها تاکید کرد و افزود: هم‌اکنون تولید روزانه زباله در استان 1266 تن است که 320 تن آن مربوط به بندرعباس، 429 تن سایر شهرها و 520 تن آن مربوط به روستاها است.

وفادار تصریح کرد: در کنار پسماندهای عادی، 2.4 تن در روز پسماند عفونی تولید می‌شود. متاسفانه از 21 بیمارستان موجود در استان فقط 11 بیمارستان به دستگاه اتوکلاو مجهز هستند. مابقی پسماند عفونی یا با روش استفاده از سیستم پرخطر زباله‌سوز دفع می‌شوند و یا با پسماندهای عادی ترکیب می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان، میزان تولید پسماند صنعتی را 8.4 تن در روز اعلام کرد و گفت: از این میزان 1735 تن آن غیر ویژه هستند. در کارگروه مدیریت پسماند استان بر بازیافت اصولی پسماند ویژه صنعتی تاکید شده است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در شش نقطه استان شامل جزایر لاوان و قشم و شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، جاسک و حاجی‌آباد طرح جامع مدیریت پسماند صنعتی پیش‌بینی شده است. در مجموع از 16 شهر در برنامه، هشت شهر دارای طرح جامع پسماند هستند و هشت شهر نیز در حال مطالعه است.

این مقام مسئول، میزان تولید سالانه سموم فاسد کشاورزی را 1500 لیتر اعلام کرد و افزود: در این بخش به طور سالانه 250 تن فضولات دامی، 350 تن لاشه حیوانات و 10 هزار تن محصول فاسد تولید می‌شود.

کد خبر 292735

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha