همشهری آنلاین: رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج سازندگی در قالب واحدهای تولیدی کوچک توانسته است در دو سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل پایدار در سطح کشور به ویژه در مناطق محروم و روستایی ایجاد کند.

محمدرضا نقدی

سردار محمدرضا نقدی در گفت و گو با ایرنا در مهاباد افزود: این تعداد شغل در قالب ایجاد افزون بر 50 هزار واحد تولیدی کوچک در سطح روستاهای کشور ایجاد شده که نقش مهمی در درآمدزایی برای روستاییان داشته است.

وی اضافه کرد: در همین مدت، افزون بر 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای عرصه‌های تولیدی اقتصاد مقاومتی بسیج و اشتغال مولد در مناطق محروم و روستاها توزیع شده است.

سردار نقدی افزایش تولید و ایجاد شغل پایدار را به عنوان دو هدف اصلی بسیج سازندگی در راه اندازی واحدهای تولیدی کوچک عنوان کرد و ادامه داد: در همین راستا علاوه بر اینکه مجریان این طرح‌ها مهارت‌های لازم را فرا می‌گیرند، پس از راه‌اندازی آنها نیز کارشناسان این سازمان بر کیفیت محصولات تولیدی و تداوم و پایداری فعالیت آنها نظارت مستمر دارند.

وی توسعه و ساماندهی صنایع تبدیلی خانگی به صورت خوشه‌ای را از سیاست‌های بسیج سازندگی عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی شده است در قرارگاه‌های جهادی از ظرفیت بسیجیان در کنار مدیریت جهادی برای خدمات‌رسانی و آبادانی استان‌ها و شهرستان‌ها استفاده شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار کرد: این سازمان برای کمک به رفع رکود صنعت به میدان آمده و در راستای گسترش صنایع کوچک تبدیلی با اولویت مواد غذایی، راه اندازی صنایع راکد، راه‌اندازی کلینیک صنعتی به منظور افزایش بهره‌وری و تولید مواد اولیه به دست خود صنعتگران آماده کمک به پیشرفت اقتصادی کشور است.

سردار نقدی با بیان اینکه جنگ امروز ما با بیگانگان یک جنگ اقتصادی است، اضافه کرد: باید با تلاش جهادی، همت و حمایت از تولید داخلی در این عرصه نیز پیروز شویم.

وی با بیان اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور افزود: باید با فراهم کردن امکانات لازم برای تولید کنندگان و کشاورزان کشور زمینه توسعه و ترویج صنایع کوچک را با هدف رونق اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی در کشور فراهم کرد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور به منظور شرکت در جشنواره سراسری شعر پیشمرگان کرد مسلمان به مهاباد سفر کرده است.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در 116 کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

کد خبر 294429

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha