همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: صندوق رفاه دانشجویان برای تعمیر، تجهیز و نگهداری از خوابگاه‌های کشور به ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ايرنا، دكتر محمد فرهادی در آیین هفته خوابگاه‌های دانشجویی، اظهار داشت: برای تامین هزینه تعمیر، تجهیز و نگهداری از خوابگاه‌ها می‌توان از اهدای تسهیلات ارزان‌قیمت، بخش خصوصی و ظرفیت خیرین بهره گرفت.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري با اشاره به بالا رفتن قدمت ساختمان‌های خوابگاهی در کشور، گفت: قدمت برخی خوابگاه‌ها بیش از 20 سال بوده و یکی از اساسی‌ترین مسائلی که باید دنبال کنیم، این است که مطابق با گسترش آموزش عالی، امکانات زیستی، رفاهی و خوابگاهی نیز رشد کند.

فرهادی با بیان اینکه تعداد دانشجویان در کشور نسبت به قبل از انقلاب اسلامی 28 برابر شده است، تصریح کرد: در حال حاضر یک هزار و 500 باب خوابگاه دولتی داریم و بیش از 250 هزار دانشجو از 4 میلیون و 500 هزار دانشجوی کشور در خوابگاه‌ها زندگی می‌کنند که رقم مناسبی نیست و باید این تعداد بیشتر باشد.

عضو کابینه تدبیر و امید گفت: صندوق رفاه دانشجویان می‌تواند با اصلاح روش‌ها و بهبود رویه‌های سرمایه‌گذاری، بخش مهمی از نیازهای دانشجویان را تامین کند.

وی افزود: صندوق رفاه دانشجویان برنامه‌های مفصلی را در دست دارد و مذاکراتی را برای سرمایه‌گذاری آغاز کرده است.

هفته خوابگاه‌های دانشجویی از روز شنبه 26 اردیبهشت ماه با شعار «خوابگاه‌سازی؛ ضرورت ملی، تجلی همدلی و هم زبانی» آغاز شده و تا روز جمعه اول خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

کد خبر 295331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha