گروه اجتماعی: 34 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی با پرداخت دو سوم حق بیمه توسط دولت و یک سوم توسط سازمان بهزیستی کشور در سال جاری بیمه می‌شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر وزارت رفاه گفت: در حال آماده کردن و تدوین آیین‌نامه مربوطه با سازمان بهزیستی کشور هستیم و اعتبار پرداخت یک سوم از سهم حق بیمه را این سازمان باید تامین کند.

سید مجید موسویان افزود: از آنجایی که دفترچه‌های درمان برای روستاییان و افراد ساکن روستا، توسط سازمان بیمه خدمات درمانی در اختیار آن‌ها قرار گرفته و در این زمینه نیازی به پرداخت هیچ‌گونه سرانه‌ای نیست، لذا پرداخت یک سوم از حق بیمه زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی، تنها مربوط به بیمه‌های اجتماعی آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در صورتی که این زنان 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه با 65 سال سن را پیدا کنند، ‌از پوشش حمایتی سازمان بهزیستی خارج و مستمری‌بگیر سازمان تامین اجتماعی می شوند، اما اگر در حادثه و یا در اثر بیماری دچار از کار افتادگی شوند، مستمری از کارافتادگی کلی به آن‌ها پرداخت و در صورتی که فوت کنند، خانواده آن‌ها مستمری بازماندگان دریافت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه‌های اجتماعی روستاییان و عشایر وزارت رفاه میزان دریافت مستمری زنان سرپرست خانوار روستایی تحت پوشش سازمان بهزیستی را مشابه بقیه روستاییان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد.

کد خبر 29727

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز