چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک نقاش در تازه‌ترین نمایشگاهش تابلوهایی انتزاعی با موضوع انعکاس را به‌نمایش گذاشته است.

نقاشی

به گزارش ايسنا؛ مریم درخشندگی درباره‌ی برپایی چهارمین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «انعکاس» اظهار کرد: 11 تابلوی نقاشی با تکنیک اکریلیک و رنگ‌ روغن در ابعاد متفاوت به نمایش گذاشته شده است. این آثار همان‌گونه که از عنوان نمایشگاه نیز پیداست، انعکاس را به تصویر کشیده‌اند.

او ادامه داد: مدتی بود انعکاس، دغدغه‌ام شده بود و جرقه‌اش در ذهنم مدت‌ها قبل در نمایشگاه قبلی‌ام با سوژه «باران» زده شد. در واقع این نمایشگاه ادامه‌ی نمایشگاه قبلی من است که در آن، به فضاهای بارانی پرداخته شده بود. این‌بار توجه بیشتری به نورها و فضاها کرده‌ام و نگاه تازه‌ای به مفهوم انعکاس داشته‌ام.

این هنرمند درباره‌ی سبک آثار این نمایشگاه نیز اظهار کرد: پرداختن ساده به سوژه و توجه نکردن به جزییات آن باعث شده است که سبک کارها به انتزاعی نزدیک‌تر شود. درخت‌ها، ساختمان‌ها و آدم‌ها از جمله سوژه‌هایی هستند که در این مجموعه سوژه‌ی نقاشی قرار گرفته‌اند.

درخشندگی درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت هنری خود نیز گفت: من نقاشی را به‌صورت تجربی از سال‌ها پیش دنبال می‌کنم و مدرس آموزشگاه‌های هنری هستم. پیش از این بیشتر به سبک رئال کار می‌کردم، اما اکنون سبک‌های دیگر را نیز تجربه می‌کنم. نمایشگاه «انعکاس» چهارمین نمایشگاه من است.

این هنرمند در متن معرفی نمایشگاهش نوشته است: «شهری باران زده، پیاده‌روهایی خیس شده و انسان‌هایی پشت شیشه‌های بارانی ... همه و همه انعکاسی داشت در من و توجهم جلب شد به انعکاسی که حکایت قبلی را دیگر روایت نمی‌کرد، بلکه خود داستانی دیگر داشت و مرا برد به روایتی ساده‌تر، اما غریب‌تر.»

نمایشگاه «انعکاس» از 21 خرداد تا دوم تیرماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت 14 تا 20 در گالری «نگاه» به نشانی لواسان، ابتدای بلوار، خیابان شکوفه، خیابان نگار، انتهای کوی گلزار، شماره 23 میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

کد خبر 298396

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha