سه‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۰
۰ نفر

مصطفی کارخانه: به تیمی که براساس شایستگی و لیاقت مقابل تیم قدرتمند آمریکا به پیروزی رسید باید تبریک گفت. این پیروزی شیرین‌تر از عسل بود. عملکرد تک تک بازیکنان در زمین عالی بود و به نوعی ایران تیمی از پیش برنده بود.

مصطفی کارخانه

يكي از فاكتورهاي مهم تيم ملي اين بود كه بازيكنان به لحاظ رواني آمادگي بالايي داشتند. آنها از نظر رواني در ذهن خود پيروزي مقابل آمريكا را تجسم كرده بودند و در هر دو مسابقه با آمريكا اين موضوع در چهره تك‌تك بازيكنان هويدا بود. همين موضوع تيم را شاداب و با نشاط كرده بود و يك بخش از موفقيت تيم ملي به همين مسئله برمي‌گردد.

در عين حال، تيم ملي مزد زحمات خود را گرفت و فدراسيون، كادرفني و بازيكنان با شايستگي به آنچه مي‌خواستند رسيدند. رفاقت و همدلي در ميان بازيكنان موج مي‌زد و ما ديديم كه تيم خوب دفاع و حمله مي‌كرد و فوق‌العاده خوب كار كرد.

حالا تيم ايران با داشتن معروف، ‌موسوي، غلامي، قائمي، محمودي، غفور، مرندي و بقيه بازيكنان به يكي از تيم‌هاي بزرگ دنيا تبديل شده است. ما تنها تيمي در ليگ جهاني هستيم كه تفاوت چنداني ميان بازيكنان اصلي و ذخيره وجود ندارد. در همين بازي با آمريكا ديديم كه بازيكنان ذخيره هم كه وارد زمين شدند عالي بازي كردند. در اين دو بازي آمريكا بازيكن تأثير‌گذار نداشت و به‌طور معمول در هر بازي هر تيم 3بازيكن تأثير‌گذار دارد. اما هر 6بازيكن ما در 2بازي مقابل آمريكا تأثيرگذار بودند و اين مسئله بسيار مهمي است.

در بازي‌هاي خانگي نبايد نقش تماشاگران را ناديده گرفت. بدون ترديد حمايت تماشاگران نقش زيادي در پيروزي‌ تيم ملي برابر آمريكا داشت. براي بازي واليبال داشتن تمركز اهميت ويژه‌اي دارد و ما ديديم كه تماشاگران به خوبي تمركز حريف را به هم ريختند. ما با داشتن اين تماشاگران 6امتياز راحت از آمريكا گرفتيم و حريف در بازي رفت به اين سادگي نتوانست تيم ملي را شكست دهد. ما تاريخ ساز شديم، چون تا حالا توانسته‌ايم قهرمان المپيك و جهان را شكست دهيم.

به عقيده من، شانس ما براي صعود بيشتر از آمريكاست. آمريكا با اين شكست‌ها قطعا احساس خطر مي‌كند و بابت همه اتفاقات خوشايندي كه براي تيم ملي رخ داده بايد به اعضاي تيم ملي دست مريزاد گفت. روسيه در گروه B هيچ‌گونه شانسي براي صعود ندارد. اما ما با توجه به ميزباني در 4بازي آينده مي‌توانيم اميدوار به پيروزي در هر 4مسابقه باشيم. به‌نظر من، پيروزي مقابل لهستان ارزشمند خواهد بود و صعود ما را به دور بعدي رقابت‌ها مسجل خواهد كرد.

کد خبر 298904

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار توپ و تور

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha