همشهری آنلاین: مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: طی سه روز آینده در تهران و استان‌های سمنان، قم، مرکزی، شمال اصفهان، البرز و قزوین در بعد از ظهر وزش باد شدید و در برخی نقاط پدیده باد و گردوخاک دور از انتظار نمی‌باشد.

وزش باد

احد وظیفه در گفت‌و‌گو با ایسنا، افزود: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، امروز در ارتفاعات شرقی البرز در استان‌های گلستان، سمنان ومازندران و طی سه روز آینده در شمال وشرق هرمزگان در بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار پراکنده باران گاهی با رعد وبرق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی سه روز آینده در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب و جنوب کشور وزش باد رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گرد وخاک همراه خواهد بود و در منطقه زابل طوفان و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. در دو روز آینده در برخی مناطق شمال غرب کشور نیز وزش باد نسبتأ شدید دور از انتظار نمی‌باشد.

وی ادامه داد: طی سه روز آینده خلیج فارس و روزهای چهارشنبه و پنج شنبه دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره وضعیت جوی تهران نیز گفت: هوای شهر تهران امروز همراه با رشد ابر در ارتفاعات همراه با وزش باد و احتمال گردوخاک پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 38 درجه و کمینه آن 24 درجه سانتیگراد می‌باشد.

وی ادامه داد: در روز چهارشنبه سوم تیرماه نیز هوای شهر تهران همراه با غبارصبحگاهی و در بعد از ظهر همراه با وزش باد و احتمال گرد وخاک پیش‌بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 37 درجه سانتیگراد و کمینه آن 25 درجه سانتیگراد پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز پنج شنبه نیز کمی ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر و وزش باد با احتمال گرد و خاک پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 39 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 26 درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 298957

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha