همشهری آنلاین: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی پنجشنبه و جمعه به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد در استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، و به صورت پراکنده و خفیف در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد.

احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفت‌و‌گو با  ایسنا افزود: روز شنبه نیز رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و به صورت خفیف تر در استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان پیش بینی می شود. در 24 ساعت آینده وزش باد شدید و گردوخاک در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل نیز رخ خواهد داد.

وی افزود: طی سه روز آینده نیز در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق کرمان، شرق یزد، شرق اصفهان، سمنان، قم، مرکزی، تهران و البرز در بعضی ساعات باد و گرد وخاک پیش بینی می شود. امروز در برخی نقاط استانهای واقع در غرب و جنوب غرب پدیده گردوغبار و در روز جمعه نیز با غلظت کمتر پیش بینی می شود. همچنین در سه روز آینده خلیج فارس و دریای عمان به سبب وزش باد شدید همچنان مواج و طوفانی خواهد بود.

وی تاکید کرد: همچنین هوای شهر تهران امروز کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط همراه باد و گرد وخاک و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی شده است. بیشینه هوا در این روز 37 درجه و کمینه آن 26 درجه سانتیگراد می‌باشد.

وظیفه ادامه داد: در روز جمعه پنجم تیر ماه نیز هوای شهر تهران کمی ابری تا نیمه ابری درپاره ای نقاط همراه باد و گردوخاک و در ارتفاعات بارش پراکنده پیش بینی شده است. بیشینه دمای شهر تهران در این روز 37 درجه سانتیگراد و کمینه آن 25 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: هوای شهر تهران در روز شنبه نیز صاف و درپاره ای نقاط همراه با غبارمحلی و گاهی وزش باد پیش بینی شده است. بیشترین دمای هوا در این روز 35 درجه سانتیگراد و کمترین آن به 24 درجه سانتیگراد می‌رسد.

کد خبر 299137

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha