بنیامین صدر: برگزیدگان نهایی چهاردهمین جشنواره سراسری مطبوعات و خبرگزاری‌ها، امسال همزمان با مراسم پایانی نمایشگاه مطبوعات معرفی می‌شوند.

به گفته یوسف غروی دبیر جشنواره چهاردهم هرچند که زمان دقیق برگزاری مراسم پایانی این جشنواره هنوز قطعی نیست اما این مراسم در شب پایانی نمایشگاه مطبوعات که قرار شده از 16تا 23 آبان ماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برپا شود، برگزار می‌شود.

دبیر چهاردهمین جشنواره مطبوعات دیروز در نشست مطبوعاتی در پاسخ به خبرنگار همشهری که پرسید چنانچه شرکت‌کنندگان در مسابقه درباره انتخاب برگزید‌گان و نحوه رسیدگی به آثار ارایه شده اعتراض داشته باشند به کجا باید بروند و چه مرجعی پاسخگوی آنان است، گفت: امسال و با توجه به اعتراض‌های سال‌های گذشته قرار شده  دبیرخانه دایمی جشنواره ایجاد شود تا به شکایت‌ها رسیدگی کند.

کسانی که مشکلی در این زمینه دارند و یا اعتراضی به نحوه داوری داشته‌اند  می‌توانند بعد از جشنواره به دبیرخانه اعلام کنند.وی در توضیح بیشتر گفت البته این موضوع منوط به توافق نهایی با مقامات مسئول است و هنوز توافق نهایی در این زمینه انجام نشده است.

دبیر چهاردهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: پایان شهریور آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره است.

غروی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین بار خبرگزاری‌هایی که دارای مجوز رسمی هستند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، گفت: در این جشنواره نمایند‌گان رسانه‌های خارجی که درباره ایران و مسایل جاری در کشور اثری داشته باشند نیز شرکت خواهند کرد.

غروی در جمع خبرنگاران

به گفته غروی، در زمینه موضوعات اصلی، آثار منتشر شده در روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها باید متعلق به فروردین تا اسفند 85 و در بخش موضوعات  ویژه، آثار باید از اول فروردین 85 تا شهریور 86 باشند. دبیر چهاردهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها خاطرنشان کرد: آثار در 2 بخش میانی و نهایی داوری می‌شود.


وی افزود: فعالیت جشنواره در 12 رشته اصلی اعم از سرمقاله، یادداشت، مقاله، عکس، طرح و گرافیک، گزارش، مصاحبه، خبر، تیتر، طنز، کودک و نوجوان و جدول و سرگرمی است و امسال دو موضوع جدید زن و خانواده و آثار نمایندگان جدید را  نیز در جشنواره مشارکت دادیم و خبرنگارانی که با توجه به سرفصل‌های اعلام شده مطالب خود را برای ما ارسال کنند آثار آنها در کمیته داوری جشنواره مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

به گفته او تشخیص گرایش آثار ارسالی در بخش گزارش  با توجه به مشکلات پیش آمده در سال‌های پیش، امسال بر عهده هیأت داوران است. دبیر چهاردهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها اضافه کرد: امسال همچنین می‌کوشیم تا روز‌نامه‌نگاران فعال و تاثیرگذار را در کشور شناسایی کنیم.

دبیر چهاردهمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها تصریح کرد: به برگزیدگان این جشنواره لوح تقدیر، تندیس و سفر حج اهدا می‌شود اما قرار است به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که خانواده‌های برگزیدگان نیز از این هدایا بهره‌مند شوند.

کد خبر 30017

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز