همشهری آنلاین: برای نخستین بار در تاریخ هر ۴ عضو تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران موفق شدند به جدول ۶۴ نفره مسابقات جهانی صعود کنند. مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی با این صعود، صاحب امتیاز المپیکی شدند.

Fencing

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان از روز دوشنبه (22 تير) با برگزاری دیدارهای اسلحه سابر در مسکو روسیه آغاز شد که طی آن هر چهار عضو تیم ملی شمشیربازی اعزامی ایران موفق شدند در میان 148 بازیکن شرکت‌کننده، به جدول 64 نفره صعود کنند.

بر این اساس محمد رهبری با کسب 5 برد از مرحله مقدماتی صعود کرد. رهبری به واسطه کسب امتیازات بالا در این مرحله به طور مستقیم به عنوان اولین بازیکن ایران راهی جدول 64 نفره شد.

مجتبی عابدینی هم در مرحله مقدماتی صاحب 5 برد و تنها یک باخت شد.

علی پاکدامن در این مرحله و در مصاف با پنج رقيب به برتری رسید و نتیجه دیدار با يك حریف را واگذار کرد.

محمد فتوحی نیز در مرحله مقدماتی سه حريف را شکست داد و در مصاف با سه حريف ديگر شکست را پذیرا شد.

با توجه به نتایج به دست آمده در مرحله مقدماتی مسابقات و بعد از محمد رهبری که موفق به صعود مستقیم به جدول 64 نفره شد، دیگر شمشیربازان اسلحه سابر ایران نیز موفق به صعود شدند. بدین ترتیب که در جدول 128 نفره مسابقات با قرعه استراحت مواجه شدند و دیدارهای خود را در جدول 128 نفره پیگیری کردند.

در این مرحله مجتبی عابدینی مقابل حریف لهستانی خود با نتیجه 15 بر 8 به برتری رسید. علی پاکدامن شمشیرباز ترک را 15 بر 12 شکست داد و محمد فتوحی نیز در مصاف با حريف هنگ کنگي صاحب برد 15 بر 11 شد. بدین ترتیب این 3 شمشیرباز ایران نیز راهی جدول 64 نفره مسابقات شدند.

دیدارهای جدول 64 نفره در اسلحه سابر روز سه‌شنبه پیگیری می‌شود.

در این مرحله از مسابقات، مجتبی عابدینی با نایب قهرمان آفریقا از کشور بنین دیدار می‌کند. علی پاکدامن به مصاف حریفی از مجارستان می‌رود و محمد رهبری و محمد فتوحی نیز با حریفانی از بلژیک و کره جنوبی دیدار خواهند کرد.

این برای نخستین بار است که 4 شمشیرباز اسلحه سابر ایران به طور همزمان موفق به صعود به جدول 64 نفره مسابقات جهانی شده‌اند.

عابدینی، پاکدامن، رهبری و فتوحی به واسطه صعود به این مرحله از مسابقات، کسب امتیاز المپیکی خود را مسجل کردند.

 

کد خبر 301041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha