همشهری آنلاین: با شکست مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در مرحله ۳۲ نفره مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان و حذف این دو بازیکن، پرونده ایران در اسلحه سابر این رقابت‌ها بسته شد، در حالی که این دو بازیکن گام بلندی برای المپیکی شدن برداشتند.

Fencing

به گزارش روابط عمومی فدراسیون شمشیربازی، در روز دوم مسابقات شمشیربازی قهرمانی جهان در روسیه دیدارهای جدول 64 نفره اسلحه سابر مردان برگزار شد و طی آن هر چهار نماینده کشورمان در این اسلحه به مصاف حریفانشان رفتند.

در این مرحله از مسابقات مجتبی عابدینی در مصاف با نماینده بنین به برتری 15 بر 7 دست یافت و علی پاکدامن نیز موفق به شکست 15 بر 12 ایلناز مجارستانی شد. عابدینی و پاکدامن با کسب این دو برد ارزشمند راهی جدول 32 نفره مسابقات شدند.

در جدول 64 نفره همچنین محمد فتوحی در مصاف با کیم از کره جنوبی که رنکینگ سوم جهان را در اختیار دارد 15 بر 6 شکست خورد و محمد رهبری هم مقابل نماینده بلژیک متحمل شکست 15 بر 8 شد. بدین ترتیب فتوحی و رهبری از صعود بازماندند و دیدارهای جدول 32 نفره تنها با حضور دو نماینده ایران برگزار شد.

در جریان دیدارهای جدول 32 نفره، علی پاکدامن در مصاف با نفر پنجم دنیا و قهرمان جهان از روسیه 15 بر 4 متحمل شکست شد. این شکست در حالی برای پاکدامن رقم خورد که این شمشیرباز در صورت برد سهمیه المپیکی خود را قطعی و نهایی می‌کرد، هر چند پاکدامن با وجود این شکست به کسب سهمیه المپیک خیلی نزدیک‌تر شد.

مجتبی عابدینی هم در جدول 32 نفره مسابقات مقابل نفر اول رنکینگ دنیا از کره جنوبی شکست خورد.

با شکست مجتبی عابدینی و علی پاکدامن در مرحله 32 نفره مسابقات و حذف این دو بازیکن، پرونده ایران در اسلحه سابر این رقابت‌ها بسته شد. اگرچه پاکدامن سهمیه مسلم المپیک خود را با شکستی که برابر نماینده روسیه متحمل شد، از دست داد، اما در مجموع وی و عابدینی موفق شدند امتیازات خوبی از مسکو گرفته و فاصله‌شان را تا المپیک نزدیک‌تر کنند.

بر این اساس در پایان رقابت‌های اسلحه سابر قهرمانی جهان که با حضور 148 بازیکن برگزار شد، مجتبی عابدینی و علی پاکدامن هر یک 10 امتیاز المپیکی گرفتند. محمد رهبری و محمد فتوحی نیز هر یک صاحب 5 امتیاز المپیکی شدند.

کد خبر 301151

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha