همشهری آنلاین: در پی توافق اخیر هسته‌ای در وین میان ایران و گروه ۱+۵ وزیر خارجه ایتالیا از تعهد کشورش جهت بهبود سریع روابط با تهران خبر داد.

پائولو جنتیلونی وزیر خارجه ایتالیا

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری 'اسکانیوز'، 'پائولو جنتیلونی' وزیر خارجه ایتالیا پنجشنبه (25 تير) در نشست' شرق 2015' اظهارداشت: توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران یک خبر خوب بود، اخیرا اینگونه اخبار خوب در سطح بین‌المللی زیاد شنیده نمی‌شوند ودولت ایتالیا ازهم اکنون برای بهبود روابط با تهران متعهد می‌شود.

وی افزود: ایتالیا دارای روابط تاریخ با ایران است و بی‌تردید دولت ما در هفته‌های آتی این روابط را با قدرت بهبود می‌بخشد.

وزیر خارجه ایتالیا پیشتر نیز در پی اعلام نتایج جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای در وین، اظهارداشت: توافق هسته‌ای تاثیرات مثبتی درسطح جهان و در بحران‌های مختلف خواهد داشت. این توافق فرصت‌های جدید و مثبتی را برای ملت ایران و منطقه گشوده و یک مسیر عادی سازی روابط با جامعه بین‌المللی است که می‌تواند در ازسرگیری روابط اقتصادی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران تاثیر داشته باشد.

'فدریکا گوئیدی' وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا نیز اخیرا ضمن ابراز خرسندی از توافق هسته‌ای اظهار داشت: توافق با ایران برای ایتالیا به منزله امکان ظهور سیستم تجاری ایتالیا با تمام توان در بازاری بسیار مهم است که در حال حاضر حدود 80 میلیون مصرف کننده دارد. فناوری و محصولات ایتالیایی هنوز در بازار ایران محبوب است و امیدوارم بتوان به زودی به یک مسیر همکاری دو جانبه رسید که ما را به سطوح گذشته و قبل از تحریم‌ها بازگرداند.

این مقام ایتالیایی همچنین از ماموریت اقتصادی و تجاری کشورش در ایران در اوایل هفته آینده خبر داد. یک هیات تجاری - اقتصادی از ایتالیا به منظور گفت‌و‌گو با طرف ایرانی و ایجاد زمینه جهت گسترش روابط تجاری و صنعتی روز یکشنبه ( 28 تير) عازم تهران می‌شود. این هیات اقتصادی به ریاست آدولفو اورسو قائم مقام سابق وزیر توسعه اقتصادی ایتالیا در سفر سه روزه خود به تهران با طرف ایرانی در شرکت توانیر، شهرداری تهران، مسئولان شهری و دانشگاهی قزوین و سایر بخش‌ها ملاقات خواهد کرد.

کد خبر 301287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha