مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هفته آینده طرح برنامه ریزی مشترک دستگاه های مختلف در زمینه مدیریت مصرف منابع و طرح ساماندهی زنان آسیب دیده و آسیب پذیر را آغاز خواهیم کرد.

اطهره نژادی

به گزارش ايسنا، اطهره نژادی در اين باره اظهار کرد: ترویج تفکر آسیب‌پذیری زنان موجب ضربه زدن به مشارکت اجتماعی آنها می شود.

وی با بیان اینکه مسیر حرکت برای بهبود وضعیت زنان در جامعه مسیر همواری نیست، تصریح کرد: مشکل اشتغال زنان همواره یک مشکل تاریخی است و نگاه به فرصت های برابر باید در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه نیاز و جنس مخاطبان ما متفاوت است تصریح کرد: در دنیای تکنولوژی اگر جایگزین های مناسبی نداشته باشیم، دچار ضربه خواهیم شد ضمن آنکه باید جایگزین‌های متفاوتی در هر بخش داشته و برنامه های ما باید منفعل نباشد بلکه باید حالت پیشگیرانه و انطباقی باشند.

نژادی با اشاره به ورود زنان به ورزشگاه ها نیز گفت: در بحث ورود زنان به ورزشگاه ها به این مسئله قائل هستیم که ورود به ورزشگاه بحث و اولویت اول زنان نیست بلکه معتقدیم زمانی که در یک نظام سیستمی صحبت می کنیم و قرار است هماهنگ حرکت کنیم، حتی اگر 10 نفر این نیاز را احساس کنند، موظف هستیم رسیدگی کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به حوزه امنیت زنان در جامعه گفت: فکر می کنم امنیت مانند بسیاری از مسائل فرهنگی دیگر به دلیل چندجانبه بودن، موضوع زمانبر است اما در سال‌های گذشته تمام کار را برای شناسایی وضع موجود به کار برده ایم و در این راستا اطلس وضعیت زنان در کشور تهیه شده و تا شهریور به طور دقیق و نرم افزاری در اختیار رییس جمهور قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: در این اطلس 160 نقشه موضوعی تهیه شده و تمام شاخص های آماری در حوزه زنان بر اساس مراکز معتبر آماری، نقشه سازی شده است. می توان با یک نگاه متوجه شد رتبه استان‌ها در شاخص‌های مورد نظر چند است.

  • راه‌اندازی سامانه پیامکی 101 برای آشنایی با مسائل حوزه زنان و خانواده

نژادی با بیان اینکه پنج گزارش درباره وضعیت موجود زنان را به صورت تحلیلی و آماری برای ورود به برنامه ششم توسعه در دست چاپ داریم، تصریح کرد: سامانه پیامکی 101 با همکاری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای آشنایی با مسائل حوزه زنان و خانواده طراحی شده است که فعالان این حوزه می توانند مسائل زنان را از طریق این سامانه بیان کنند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری درخصوص آمار زنان شاغل در جامعه نیز گفت: تغییرات جامعه به مسائل بسیاری مرتبط است ضمن آنکه اشتغال زنان در جامعه باید با توجه به تفاوت های زن و مرد صورت گیرد.

وی گفت: ما به برابری زن و مرد اصلا قائل نیستیم چرا که اگر بخواهیم هر کاری به طور برابر برای زنان و مردان باشد، آن وقت مشاهده می شود که برخی کارها در شان زنان نیست ضمن آنکه باید تلاش کنیم تبعیض های جنسیتی از میان برداشته شود.

نژادی افزود: اگر بانوان رغبت به خانه ماندن ندارند، برای این است که حساب ملی ما جایی برای کار کردن خانم ها در خانه ندارد، در حالی که عدد بسیار بالایی در ارزش گذاری کار خانگی زنان می توانیم به دست بیاوریم.

وی با بیان اینکه باید مدیریت ما به روز باشد تصریح کرد: یکی از دلایلی که از خانم ها در مشاغل کلیدی استفاده نمی شود، این است که مردان برای جامعه ما تصمیم می گیرند. باید زنان به عنوان مخاطبان تک تک دستگاه ها در برنامه ریزی و سیاست گذاری ها دیده شوند و اگر به تفاوت های زن و مرد دقت داشته و همراهی بحث اول باشد، تعادل هم برای کار و زندگی ایجاد خواهد شد.

نژادی با بیان اینکه با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های اجرایی کشور در اجرا نکردن قانون مرخصی 9 ماهه بانوان گفت: این موضوع خود تناقض هایی در دستگاه ها بوجود آورده است.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: معاونت امور زنان 22 محور پژوهشی را اعلام کرده که در پورتال معاونت زنان وجود دارد، از حوزه های پژوهشی و دانشگاهی استان ها می خواهیم کمک کنند به ریشه یابی مسائل زنان در جامعه کمک کنند ضمن آنکه در این معاونت نیز هم اکنون بحث ساعات کاری، دورکاری و بحث های حمایتی در زمینه اشتغال بانوان را در دستور کار قرار داده ایم.

نژادی با بیان اینکه توانمندسازی خانواده زندانیان مهم است، اظهار کرد: درد ما زنان در جامعه این نیست که پنج وزیر زن داشته باشیم اما دردناک است که خانمی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند و همسرش در زندان است.

معاون برنامه ریزی و راهبردی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: هفته آینده طرح برنامه ریزی مشترک دستگاه های مختلف در زمینه مدیریت مصرف منابع و طرح ساماندهی زنان آسیب دیده و آسیب پذیر را آغاز خواهیم کرد.

نژادی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مواردی که مغفول واقع شده، عدم توجه به خانواده های معدومین در کنار خانواده زندانیان است که امیدواریم این بحث در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.

کد خبر 302070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha