مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعتصاب گسترده کارکنان شبکه مترو لندن بر سر آنچه اختلاف نظر اتحادیه های کارگری با کارفرمایان در ارتباط با قانون نوبت شب خوانده می شود، روز پنجشنبه وضعیت این کلان شهر را به هم ریخت.

اعتصاب کارکنان مترو وضعیت لندن را به هم ریخت

به گزارش ایرنا، اعتصاب کارکنان شبکه مترو لندن که از ساعت 6.30 دقیقه بعد از ظهرروز چهارشنبه به مدت 24 ساعت شروع شده است، سبب سرگردانی میلیون ها مسافر در روز پنجشنبه شد.

شمار زیادی از لندن نشینان به دلیل عدم دسترسی به مترو، روز پنجشنبه مجبور شدند که به وسیله اتوبوس های شهری، تاکسی، دوچرخه و حتی پیاده خود را به مقصدشان برسانند و برخی دیگر حتی قید رفتن به سرکارشان را زدند.

هرچند مدیریت حمل ونقل لندن ( تی اف ال )که یک نهاد دولتی و مسوول فعالیت حمل ونقل عمومی لندن ازجمله اتوبوس و مترو است، با توجه به اعلام این اعتصاب، تلاش کرده بود با اختصاص 250 اتوبوس اضافی بخشی از بار مترو را بر دوش بکشد اما این اتوبوس ها ناتوان از ارائه خدمات کافی به سیل مسافران بودند.

بسیاری از مردم لندن روز پنجشنبه برای سوار شدن به اتوبوس های در نظر گرفته شده ، مدت های طولانی در صف های تشکیل شده، سپری کردند.

همانطور که پیش بینی می شد این اعتصاب گسترده که دومین اعتصاب جدی از زمان آغاز به کار دولت محافظه کار دیوید کامرون پس از پیروزی قاطع در انتخابات پارلمانی ماه 'می ' شمرده می شود ، بار دیگر سفر میلیون ها نفر از مسافران شهری در لندن را تحت تاثیر قرار داد.

اتحادیه های کارگری و صنفی انگلیس از زمان پیروزی حزب محافظه کار در انتخابات عمومی این کشور و کسب کرسی های لازم مجلس عوام برای تشکیل دولتی کاملا محافظه کار، تاکنون چندین تظاهرات علیه سیاست ریاضت اقتصادی دولت کامرون به راه انداخته اند.

پس از اعتصاب گسترده کارکنان شبکه مترو شهر لندن در هجدهم تیرماه گذشته که سیستم حمل ونقل این کلان شهر را به مدت 24 ساعت کاملا مختل کرد، این برای دومین بار در ظرف کمتر از یک ماه گذشته است که پایتخت انگلیس خودش را در این مخمصه می یابد.

این اعتصاب پس از رد پیشنهادهای چهار اتحادیه کارگری توسط کارفرمایانشان در مورد قانون نوبت شب که قرار است از 12 سپتامبر اجرایی شود، صورت می گیرد.

اتحادیه های کارگری ازجمله انجمن آتش نشانان و مهندسین لوکوموتیو (آ سلف)، (یکی از چهار اتحادیه بزرگ کارگری انگلیس) به دنبال رد پیشنهاد شان، از اعتصاب مجدد کارکنان مترو لندن حمایت کرده بودند.

این دومین بار در طی یک دهه گذشته است که اعضای اتحادیه بزرگ کارگری 'آ سلف' که عمدتاً رانندگان قطارهای شهری هستند، دست از کار می کشند.

همچنین این نخستین بار طی سیزده سال گذشته است که همه اتحادیه های صنفی مرتبط با کارکنان شبکه قطار زیرزمینی لندن همزمان اعتصاب کرده اند و درنتیجه، خدمات مترو در تمامی خطوط کاملا متوقف شده است.

درحالی که سیستم متروی شهر لندن از ساعت 5:30 صبح تا 12:30 شب، یعنی بالغ بر 17 ساعت فعالیت می کند، اما کارفرمایان می خواهند که این سرویس از ماه سپتامبر میلادی به صورت شبانه روزی، فعالیت کند.

کارکنان متروی لندن خواستار افزایش حقوق و پرداخت ضریبی به عنوان درصد ریسک پذیری برای فعالیت در نوبت شب هستند.

این اتحادیه های کارگری پیشنهاد کارفرمایان برای 2 درصد افزایش دستمزد برای کارکنان مترو و پرداخت یک مبلغ نقدی برای سال جاری را رد کرده و آن را کافی ندانسته اند.

مدیریت مترو لندن معتقد است که با توجه به اینکه نرخ تورم در سال گذشته به مراتب پائین تر از 2 درصد بوده، درخواست اتحادیه ها برای افزایش به مراتب بیشتر دستمزد منطقی نیست. اتحادیه های کارگری گفته اند که افزایش دستمزد کارگران در چند سال گذشته ناکافی بوده و باید جبران شود.

در جریان اعتصاب کارکنان شبکه متروی لندن در هجدهم تیرماه گذشته ، اتحادیه کارکنان 'شبکه ریلی ، دریایی و حمل ونقل' (آر ام تی ) و انجمن 'کارکنان حقوق بگیر حمل ونقل ' (تی اس اس ای) انگلیس نیز به صورت همزمان دست از کار کشیده بودند، که این مساله سبب شد تا علاوه بر فلج شدن حمل ونقل عمومی در شهر لندن، ارتباط شبکه ریلی لندن با غرب انگلیس و ولز نیز به هم بریزد.

بر اساس آمارهای منتشرشده، در شبانه روز بیش از 3 میلیون نفر از شبکه مترو لندن استفاده می کنند.

کد خبر 303279

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha