شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۱
۰ نفر

حساس‌ترین مسابقه روز دوم هفته دوم لیگ برتر با پیروزی ۲ بر صفر استقلال مقابل ملوان به پایان رسید.

فوتبال-استقلال

 اين بازي به واسطه مربيگري امير قلعه‌نويي در ملوان و تقابل با آبي‌هاي پايتخت اهميت زيادي پيدا كرده بود؛ مردي كه قراردادش را با ملوان هنوز به ثبت نرسانده و به همين دليل روي نيمكت تيمش حضور نداشت. اين در حالي بود كه پرويز مظلومي به بازيكنان تيمش گفته بود كه به سمت نيمكت تيم حريف بروند و از مربيان ملوان رخصت بگيرند. براي همين خيلي‌ها منتظر رويارويي قلعه‌نويي و رحمتي بودند، اما قلعه‌نويي در زمين مسابقه حاضر نشد. او حتي روي سكوها هم نرفت تا از حاشيه‌هاي احتمالي جلوگيري كند و در رختكن از طريق تلويزيون بازي را دنبال كرد.

با شروع بازي بازيكنان استقلال برتري خود را نسبت به ملوان نشان دادند و در همان دقيقه‌3 مسابقه يك بار دروازه حريف را باز كردند كه داور اين گل را مردود اعلام كرد. در ادامه انصاري موقعيت گلزني داشت كه حسيني، دروازه‌بان ملوان مانع ورود توپ به دروازه شد. خسرو حيدري نيز يك موقعيت گل را از دست داد ولي او در دقيقه 28 مسابقه زمينه‌ساز نخستين گل استقلال شد. در اين لحظه، سانتر دقيق حيدري روي سر اميد ابراهيمي فرود آمد و هافبك آبي‌ها توانست گل زيبايي را به ثمر برساند.

در ادامه ملوان با داشتن بازيكنان باتجربه‌اي چون مازيار زارع سعي كرد گل خورده را جبران كند، اما ناتواني ملوان براي تغيير نتيجه بازي نشان از مشكلات حل نشده اين باشگاه داشت. ملوان جزو معدود تيم‌هايي است كه با شروع ليگ برتر هنوز درگير مشكلات مديريتي و مالي است و ظاهرا اين مسائل روي روند اين تيم تاثير گذاشته بود، چه آنكه10 دقيقه بعد شوت دقيق ابراهيمي از روي يك ضربه ايستگاهي دومين گل را هم به آبي‌هاي پايتخت هديه كرد.

پرويز مظلومي كه با برتري 2 بر صفر همراه با بازيكنانش راهي رختكن شد، ظاهرا ترفند حفظ نتيجه را براي نيمه دوم در دستور كار قرار داد. براي همين با حملات پراكنده، بازيكنان ملوان چشم به ضد حمله داشتند؛ ترفندي كه مي‌توانست در دقيقه 71 نتيجه دهد، هنگامي كه آرش برهاني با دروازه‌بان ملوان در موقعيت تك به تك قرار گرفت، اما حسيني دروازه‌بان ملوان اجازه نداد استقلال به گل سوم برسد. در ابتداي اين نيمه نيز جاسم كرار براي استقلال بازي كرد. او كه به دليل پرداخت نشدن مبلغ قراردادش حضورش در اين بازي مبهم بود، 45 دقيقه براي آبي‌هاي پايتخت بازي كرد.

بدين ترتيب، استقلال با اين پيروزي به دومين 3 امتياز خود دست يافت تا با 6 امتياز در صدر جدول باقي بماند. ملوان اما نخستين باخت خود را با قلعه‌نويي متحمل شد؛ مردي كه قرار است با اين تيم ناكامي فصل قبل خود در استقلال را به فراموشي بسپارد. با اين حال، باشگاه ملوان در شرايطي قرار دارد كه به نظر مي‌رسد قلعه‌نويي كار دشواري پيش‌رو دارد.

دربي تبريز با پيروزي 3 بر يك تراكتورسازي برابر گسترش فولاد به پايان رسيد. در دقايق 11 و 34 شجاع خليل‌زاده 2 گل براي تراكتوسازي به‌ثمر رساند. سامان نریمان‌جهان نیز در دقیقه 42 موفق شد تراکتورسازی را به گل سوم برساند. در نيمه دوم و در دقيقه 84 داريوش شجاعيان توانست يك گل براي گسترش فولاد به ثمر برساند. بدين ترتيب، مردان اوليويرا در حضور هواداران پُرتعداد خود توانستند به نخستين پيروزي خود در اين فصل دست پيدا كنند.

در يكي ديگر از بازي‌هاي هفته دوم استقلال اهواز با تك گل دقيقه 50 محمد غلامي توانست سياه‌جامگان را شكست دهد. اين دومين شكست سياه‌جامگان بود اما استقلال اهواز با اين بُرد 4‌امتيازي شد.

  • نكونام با گل شروع كرد

هفته دوم رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران روز پنجشنبه با انجام 4بازي آغاز شد كه سايپا نخستين برد را در ليگ امسال جشن گرفت و دو تيم نفت و صبا هم به تساوي رضايت دادند. راه‌آ‌هن و سايپا در شهر قدس به مصاف هم رفتند كه اين بازي با برتري 2 بر صفر سايپا به پايان رسيد.براي سايپا در اين بازي ابتدا ميلاد ميداوودي در دقيقه58 گلزني كرد و جواد نكونام نيز در دقيقه70 دومين گل را براي اين تيم به‌ثمر رساند تا بازگشت به ليگ برتر ايران را اينطور جشن بگيرد.

در ديگر بازي روز اول هفته دوم ياران منصوريان و دايي در ورزشگاه تختي تهران به‌مصاف يكديگر رفتند تا در پايان 90دقيقه رقابت حساس 2تيم اين ديدار با تساوي يك - يك به‌اتمام برسد.در اين ديدار صبايي‌ها با گل زودهنگام جلال‌الدين علي‌محمدي دردقيقه اول بازي دروازه نفت تهران را باز كردند. عباس بوعذار نيز موفق شد در دقيقه81 براي تيم نفت گلزني كند.نفت امسال هم نشان داده كه در به‌ثمر رساندن گل در دقايق پاياني، تيم خوش‌شانسي است. نكته جالب توجه اين است كه صبا و نفت بعد از گذشت 2هفته همچنان در حسرت برد باقي ماندند و هر دو تيم 2 امتيازي هستند. ديدار تيم‌هاي فوتبال پديده و فولاد خوزستان در ورزشگاه ثامن مشهد در نهايت با تساوي يك‌-‌يك به پايان رسيد. در اين ديدار محمدحسين مرادمند مدافع جديد پديده در دقيقه38 براي تيمش گلزني كرد و حسين ابراهيمي نيز در دقيقه89 براي فولاد گلزني كرد. فولاد همچنان در حسرت برد باقي‌مانده ولي 2تساوي براي پديده در شروع ليگ بد نيست.

  • نتايج بازي‌هاي هفته دوم ليگ برتر

گسترش فولاد يك - تراكتورسازي 3
استقلال 2 - ملوان صفر
استقلال اهواز يك - سياه‌جامگان صفر
ذوب‌آهن صفر - سپاهان يك
استقلال خوزستان 2- پرسپوليس يك
راه‌آهن صفر - سايپا 2
نفت تهران يك- صباي قم يك
پديده يك - فولاد يك
استقلال خوزستان 2 - پرسپوليس يك

کد خبر 303357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha