یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

گروه حوادث: سرپرست دادسرای جنایی تهران با اشاره به خبر قتل کودک 7 ساله توسط پدرمعتاد گفت: در حال حاضر احکام تعزیری سنگینی برای عاملان چنین جنایاتی صادر می‌شود.

قاضی فخرالدین جعفرزاده، درباره قوانینی که با توجه به آنها با والدین کودک آزار برخورد می شود گفت: در حال حاضر طبق قانون حمایت از کودکان و نوجوانان زیر 18 سال - مصوب 25 آذرسال 81-  مجازات برای افراد کودک‌آزارتشدید  شده است.

طبق این قانون با اعلام موارد کودک آزاری، مراجع ذی صلاح وارد عمل شده وبا بازداشت فرد کودک آزارکه ممکن است از والدین کودک باشد ، برای آنها مجازات سنگینی در نظر گرفته می شود.

رئیس دادسرای جنایی پایتخت گفت: طبق ماده‌220 قانون مجازات اسلامی که ریشه در احکام فقهی و الهی دارد، برای  پدر و جد پدری  هنگام  تادیب فرزندشان مجازات قصاص در نظر گرفته نمی‌شود ولی در صورتی که موضوع تادیب نباشد، حکم تعزیر و دیه برای این‌گونه پدران صادر می‌شود که می تواند باعث جلوگیری  از برخورد خشن این‌گونه پدران با فرزندانشان باشد؛ ضمن آن‌که با اعلام هر گونه کودک آزاری، مراجع قضائی به سرعت وارد عمل شده وبرخورد قاطع یااین‌گونه مجرمان صورت می گیرد.

وی افزود: درحال حاضر سازمان بهزیستی و سایر مراکزحمایتی نیز موظف به حمایت قاطع ازکودکان و نوجوانان مورد آزار هستند ودر صورتی که این مراکزازهرگونه کودک آزاری یا کودکان فاقد والدین باخبرشوند باید مراتب رابه مراجع ذی صلاح اطلاع دهند.

کد خبر 30426

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز