۲ سامانه اطلاعاتی که اطلاعات لازم درباره تعمیر و نگهداری پل‌ها و معابر شهر را در خود دارد راه‌اندازی می‌شود.

بزرگراه

 

اين سامانه اطلاعات لازم براي برنامه‌ريزي در مورد تعمير و نگهداري معابر را در دسترس قرار داده و از تحميل هزينه‌هاي هنگفت جلوگيري مي‌كند.دراين باره اقبال شاكري رئيس كميته عمران شوراي اسلامي شهر تهران خبر داد: همه ساله هزينه سنگيني صرف آسفالت ريزي معابر مي‌شود. اين درحالي است كه مي‌توان به جاي آسفالت ريزي مجدد اقدام به به‌كارگيري معابر كرد و مانع دوباره كاري و صرف هزينه‌هاي سنگين شد.

بنابراين گزارش، سامانه اطلاعات معابر تهران مي‌تواند اقدامات انجام‌شده روي همه معابر شهري را نشان دهد. شاكري در ادامه از تهيه سامانه اطلاعاتي پل‌هاي شهر تهران نيز سخن گفت و افزود: هم‌اكنون 660دستگاه پل در 312تقاطع شهر تهران وجود دارد كه تمامي آنها مورد بررسي قرار گرفته و نيازهاي مربوط به تعمير و نگهداري پل‌ها مشخص شده است. وي افزود: براي نگهداري پل‌ها6 نوع تعمير تعريف شده است و با مشخص شدن اطلاعات پل‌ها، قراردادهاي تعمير و نگهدراي بر همين اساس تدوين مي‌شود.

شاكري همچنين از لزوم تعمير پل‌هاي شهر تهران سخن گفت و افزود: در حال حاضر 7پل فلزي با عمر بالاي 40سال وجود دارد كه به‌دليل هزينه‌هاي بالاي تعميراتي مستلزم تعريف جايگزين هستند و هم‌اكنون برنامه‌ريزي لازم براي اين كار در حال انجام است. وي با اشاره به اينكه در سال 94حدود 8دستگاه پل نياز به مقاوم‌سازي‌ و 99پل هم نياز به تعميرات عمومي دارد، گفت: با وجود اين، 10پل براي تعميرات اساسي درنظر گرفته شده است و درصورت تأمين بودجه اين تعداد به 15دستگاه پل افزايش مي‌يابد.

وي از تحليل لرزه‌اي تمامي پل‌هايي كه تا سال 81ساخته شده‌اند سخن گفت و درتوضيح آن افزود: با توجه با اينكه شركت تعمير و نگهداري با رتبه بالا در كشور وجود نداشت، براي اين كار از شركت‌هاي سازنده پل‌ها دعوت به همكاري شد و در نتيجه اين كار امروز دانش خوبي در اين زمينه ايجاد شده است.

رئيس كميته عمران با بيان اينكه هم‌اكنون 2پل جواديه و دسترسي بزرگراه شيخ فضل‌الله نوري به برج ميلاد به‌صورت خاص نگهداري مي‌شوند، گفت: طرح جمع‌آوري اطلاعات حوادث در ابنيه فني از آتش‌نشاني و پليس در دست اجراست و در تلاشيم تا به‌منظور جلوگيري از كاهش عمر پل‌ها راهكاري براي محدوديت عبور كاميون‌ها و وسايل نقليه سنگين و نصب برخي سازه‌ها و تابلوهاي تبليغاتي روي پل‌ها انجام دهيم.

کد خبر 304472

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha