دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۷
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی تاکید کرد تا زمانی که پیونگ یانگ به علت اقداما های تحریک آمیز خود عذرخواهی نکرده است، سئول فعالیت بلندگوهای تبلیغاتی خود را در مرزهای مشترک با کره شمالی متوقف نخواهد کرد.

پارك گئون هاي‌،رئیس‌جمهور کره جنوبی که در نشستی با مشاوران خود سخن می‌گفت، خاطر نشان کرد: کره شمالی باید صریحا عذرخواهی کند و تعهد دهد که دیگر اقدام‌هاي تحریک‌آمیز جدیدی انجام نخواهد داد.

او افزود: بحران کنونی که میان دو كشور به وجود آمده نتیجه فعالیت‌های تحریک‌آمیز پیونگ یانگ است.

مقام‌هاي بلند پایه دو کره از روز شنبه مذاکراتی طولانی را براي آرام کردن اوضاع و زدودن تنش‌ها در منطقه آغاز کرده‌اند. این مذاکرات در روستای مرزی پانمونجوم پیگیری می‌شود. توافق‌نامه آتش‌بس میان دو کره در سال 1953 پس از سه سال جنگ در همین روستا امضا شد.

بحران کنونی میان دو کره اوایل ماه اوت زمانی شکل گرفت که دو سرباز کره جنوبی بر اثر انفجار مین‌های ضدنفر که مقام‌هاي سئول مسئولیت آن را متوجه پیونگ یانگ کرده‌اند، کشته شدند.

به گرازش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه از سئول، مذاکرات میان دو کره که شنبه شب آغاز شده است، صبح روز دوشنبه نیز از سر گرفته شد.

مین کیونگ ووک ، سخنگوی ریاست‌جمهوری کره جنوبی اعلام کرد: هیئت‌های مذاکره‌کننده دو کره در اوضاع بحرانی منطقه به گفت‌و‌گوهای خود ادامه می دهند.

این مقام  درباره محتوای گفت‌وگوهای دو کره توضیحی نداد.

این گفت‌وگوها روز شنبه کمی پس از پایان یافتن ضرب الاجلی که پیونگ یانگ برای سئول درخصوص متوقف کردن فعالیت بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی تعیین کرده بود، آغاز شد.

بحران میان دو کره به حدی شدت گرفت که ارتش کره شمالی روز پنجشنبه به طرف بلندگوهای تبلیغاتی کره جنوبی شلیک کرد و ارتش کره جنوبی نیز متقابلا چندین گلوله توپ شلیک کرد اما در این تبادل آتش هیچ‌کس کشته نشد.

سازمان ملل متحد، آمریکا و چین که تنها قدرت مهم متحد رژیم پیونگ یانگ محسوب می‌شود، برقراری آرامش را در شبه جزیره کره خواستار شده‌اند.

کد خبر 304847

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha