سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: خط تولید پژو پارس در مصر با ظرفیت سالانه دو هزار و 500 دستگاه تا پایان شهریور 86 راه اندازی می‌شود.

منوچهر منطقی - مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو - با بیان این مطلب گفت: با توجه به رشد نیاز بازار مصر و شمال آفریقا، ظرفیت تولید این کارخانه تا 5 هزار و دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.

وی گفت: خط تولید پژو پارس در مصر در مکانی ایجاد شده که پیشتر انواع محصولات پژو از جمله 405 تولید می‌شده و به همین دلیل بخش قابل توجهی از قطعات این خودرو داخلی سازی شده است.

منطقی افزود: برنامه ایران خودرو در مصر، تولید به صورت CKD  است که بر اساس آن بخشی از قطعات پژو پارس با تایید ایران خودرو از بازار داخلی مصر تامین خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان اینکه تولید آ‍زمایشی اولین خودرو پارس در کشور مصر در هفته اول شهریور ماه سال جاری با موفقیت انجام شده است گفت: خودرو فوق پس از طی مراحل تولید در خطوط بدنه سازی، رنگ و تزیینات از جهت شاخص‌های کیفی نتایج قابل قبولی در این مرحله کسب کرده است.

وی ادامه داد: پس از طی مراحل بهبودی کیفی و فاز تجاری سازی آن طی یک ماه آینده آماده ورود به بازار مصر خواهد بود.

منطقی به ظرفیت این خودرو در کشور مصر اشاره کرد و اظهار داشت: ظرفیت نهایی تولید این خودرو در مرحله تولید انبوه 3 دستگاه  در ساعت است.

وی همچنین درباره ویژگی‌های این خودرو گفت: خودرو پارس تولید در کشور مصر از نوع معمولی آن بوده که با توجه به کاهش تعرفه‌های گمرکی برای موتورهای 1600 سی سی، موتور  TU5 بر روی این خودرو نصب می‌شود.

کد خبر 30573

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز