یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

امسال ثبت‌نام کتاب‌های درسی دوره‌ی ابتدایی به‌صورت اینترنتی انجام شد.

دوچرخه‌ی شماره‌ی ۸۰۲

اين طرح به شكل آزمايشي بود. بعضي از خانواده‌ها از اين طرح راضي بودند و عده‌اي هم مي‌گفتند ورود به سايت و ثبت‌نام به‌سختي انجام ‌شده است. عده‌اي از مديران مدارس خودشان ثبت‌نام دانش‌آموزان را انجام دادند و عده‌اي هم آن را به خانواده‌ها سپردند. اين طرح در سال‌هاي آينده به‌شكل گسترده‌تري اجرا خواهد شد و شايد دوره‌ي متوسطه را هم در تهران و ديگر نقاط ايران شامل شود. اما اگر شما هم از آن‌دسته از دانش‌آموزاني هستيد كه از قافله جا‌مانده‌ايد و ثبت نام نكرده‌ايد، از 20 شهريور تا 10 مهر فرصت هست كه دوباره به سايت مراجعه كنيد و ثبت‌نام خود را انجام دهيد.

 به گزارش هفته‌نامه‌ي دوچرخه و به نقل از روابط‌عمومي دفتر برنامه‌ريزي و تأليف كتاب‌هاي درسي امسال به شكل آزمايشي، ثبت‌نام كتاب‌هاي درسي دوره‌ي ابتدايي به‌ شكل اينترنتي انجام شد. البته دانش‌‌آموزان متوسطه بايد براي گرفتن كتاب مثل سال‌هاي پيش در نوشت‌افزار‌فروشي‌ها ثبت نام كنند.  كتاب‌هاي ابتدايي از طريق مدرسه كتاب‌ها را دريافت خواهند كرد و البته دانش‌آموزان هنرستان‌هاي فني حرفه‌اي‌ هم از طريق هنرستان‌ها.

لیدا نیک‌روش مدیرکل چاپ و نشر کتب درسی، ضمن اعلام پایان ثبت‌نام اینترنتی كتاب‌هاي درسی مي‌گويد: «با این حال امکان ثبت‌نام گروهی از سوی مدیران برای کتاب‌هاي درسی وجود دارد و دانش‌آموزان هیچ گونه نگرانی درخصوص دریافت کتاب‌هاي درسی برای سال تحصیلی جدید نداشته باشند.»

 او مي‌گويد: «دانش‌آموزان ابتدایی و پیش‌دانشگاهی که موفق به ثبت‌نام اینترنتی خرید کتاب‌های درسی نشدند مي‌توانند در تاريخ مورد نظر به سايت يا  به مدارس مراجعه کنند.»

نیک‌روش با اشاره به تیراژ 124میلیونی کتاب‌هاي در تمام مقاطع تحصیلی مي‌گويد: «برای کتاب‌هاي  جدید تعداد مازاد به حدی است که جوابگوی نیاز معلمان باشد. چرا که ممکن است به دلیل تازه‌تأليف بودن آن در سال تحصیلی بعد با اصلاحاتی مواجه شود، اما در خصوص سایر کتاب‌ها تعداد مازاد بیش‌تری در نظر گرفته می‌شود.»

او هم‌چنين مي‌گويد: «امکان ثبت‌نام برای متقاضیان آزادي که مایل به دریافت کتاب‌هاي درسی هستند هم از نیمه‌ی مهرماه وجود دارد.»

کد خبر 306587

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha