جمعه ۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

کمتر از ۴۸ ساعت پس از انتقادهای تند و تیز کارگردان «رستاخیز» از وزارت ارشاد در ماجرای توقف نمایش این فیلم،علی جنتی با حضور در جشن ملی سینما علاوه بر تحلیل شرایط سیاسی و اقتصادی ایران پس از پایان مذاکرات هسته‌ای، به برخی انتقادهای سینمایی پاسخ داد.

علی جنتی

به گزارش همشهري، وزير ارشاد در شرايطي در جشن سينمايي مجموعه سعدآباد از نوسان شديد قيمت نفت، دلارهاي بلوكه‌شده در خارج، سياست‌هاي رياضتي دولت، برداشته شدن تحريم‌هاي ظالمانه و... سخن گفت كه هفته گذشته در غيبت او، محمدجواد ظريف وزير امور خارجه در آيين رونمايي از تازه‌ترين آثار استاد محمود فرشچيان شركت كرده و از نقش و تأثير فرهنگ و هنر در ارتباط ميان دولت‌ها و ملت‌ها گفته بود.

جنتي كه به گفته خود به‌زودي براي پاسخگويي درباره دليل اكران «قصه‌ها» و گرفتن كارت زرد سوم به مجلس مي‌رود، در غياب احمدرضا درويش، گريزي هم به ماجراي رستاخيز زد و بر راه‌حل مشكل فيلم (نوراني كردن چهره حضرت عباس‌ع) تأكيد كرد. وزير ارشاد با اشاره به مميزي بخش‌هاي مربوط به حضرت ابوالفضل(ع) در «مختارنامه»، افزود: ما بايد به ديدگاه‌هاي فقهي مراجع در نشان دادن چهره بزرگان دين احترام بگذاريم و به پيامدهاي مذهبي اقدام‌هاي خود توجه كنيم.

وي البته اعلام كرد كه شنبه (امروز) با درويش براي بحث درباره مشكل رستاخيز جلسه دارد. بخش ديگر سخنان جنتي در جشن روز ملي سينما پاسخگويي مستقيم به كساني بود كه اعتقاد دارند جايگزيني نام ايران با فجر در بخش بين‌الملل جشنواره فيلم، مشكل سينماي ايران نيست. وزير ارشاد اين بار با اشاره به نيت خوب رئيس سازمان سينمايي و دبير بخش بين‌الملل جشنواره، درباره لزوم بازگرداندن نام فجر توضيح داد.

جنتي گفت: من مجبور شدم بار ديگر اعلام كنم عنوان بخش بين‌الملل جشنواره فجر است؛ فجر از قرآن گرفته شده و كلمه‌اي مقدس است. براي اينكه بهانه را از دست برخي بگيريم، مجبور شديم اين موارد را اعلام كنيم. وزير ارشاد در پايان سخنان خود از لزوم برگزاري همايشي با حضور سينماگران و منتقدان براي استفاده از آرا و انديشه‌هاي متفاوت تأكيد كرد.

کد خبر 306841

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha