دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

محمود مولایی: تیم ملی والیبال در ششمین روز از جام‌جهانی ژاپن به روسیه هم باخت تا سیر نزولی مردان اسلوبودان همچنان ادامه داشته باشد.

والیبال

تيم ملي كه پيش از اين مقابل لهستان در آستانه پيروزي قرار داشت و درنهايت 3 بر 2 باخت، بعدازظهر ديروز برابر روسيه 3 بر صفر شكست خورد. مردان كواچ در اين بازي شروع قابل‌قبولي داشتند و تا امتياز 18 از حريف پيش بودند، اما در اين امتياز با حريف برابر شدند و دست‌آخر ست نخست با برتري 26 بر 24 به سود روسيه به پايان رسيد.

در ست دوم روسيه از ابتدا با درخشش نفراتي چون موزرسكي و ميخائيلوف اجازه خودنمايي به ملي‌پوشان ايران را نداد وحتي تلاش موسوي، ميرزاجانپور و غفور هم بي‎‌‌نتيجه بود. بدين‌ترتيب، ست‌دوم تيم ملي با نتيجه 25 بر 18 شكست را پذيرفت.
در ست سوم كواچ هرچه توان داشت را به‌كار گرفت تا بازيكنانش نتيجه را به سود ايران برگردانند، اما تيم ملي بازهم شكست خورد. چنان‌كه حريف روي پاس‌هاي معروف به غفور تمركز زيادي كرده و اجازه نداد تا تيم ملي از اين ترفند نهايت استفاده را ببرد. بدين‌ترتيب، تيم ملي اين بار با نتيجه 25 بر 20 شكست خورد تا با واگذاري 3 ست متوالي دست‌خالي زمين مسابقه را ترك كند.

  • برتري آماري روسيه

تيم ملي چندي پيش در ليگ جهاني2015 با اينكه شروع نااميدكننده‌اي داشت اما در هفته پاياني دور برگشت اين رقابت‌ها در روسيه توانست 2بار اين تيم را شكست دهد. در تهران نيز يك‌بار قهرمان المپيك2012 لندن را شكست داد تا روسيه به قدرت ملي‌پوشان ايران پي ببرد. در بازي ديروز اما همه‌‌چيز به سود روسيه بود. آمار عملكرد بازيكنان در اين مسابقه نشان از برتري كامل بازيكنان روسيه داشت. موزرسكي با كسب 19 امتياز، امتيازآورترين و بهترين بازيكن ميدان بود، درحالي‌كه ميرزاجانپور با كسب تنها 12 امتياز، امتيازآورترين عضو تيم ملي ايران لقب گرفت.

ملي‌پوشان در اين بازي 42 امتياز را از زدن اسپك كسب كردند و اين در حالي بود كه روس‌ها 57 امتياز را از اين طريق تصاحب كردند. ايران در دفاع 2توپ حريف را بلاك كرد و روسيه در اين بازي 6بار توپ‌هاي ايران را دفاع كرد. در بخش سرويس شاگردان كواچ در تيم ايران تنها 2 امتياز مستقيم را كسب كردند و روسيه در اين بخش هم بهتر بود و 6 امتياز را به‌دست آورد. آماري كه كاهش قدرت تيم ملي را در جام‌جهاني نشان مي‌دهد.

  • عملكرد ضعيف

تيم ملي كه در سال‌هاي اخير با درخشش در ليگ جهاني و مسابقات جهاني در رديف تيم‌هاي قدرتمند جهان مانند روسيه، لهستان، برزيل و ايتاليا قرار گرفته بود، اكنون به‌نظر مي‌رسد در مسير سراشيبي قرار گرفته است. تيمي كه قرار است به‌عنوان يكي از 2تيم نخست جام‌جهاني براي نخستين‌بار به رقابت‌هاي المپيك صعود كند، در پايان با برگزاري 5مسابقه در جام‌جهاني با پيروزي و كسب تنها 7 امتياز پايين‌تر از ژاپن در رده هفتم جدول حضور دارد. در ليگ جهاني زماني كه تيم ملي نتوانست از عنوان چهارمي خود در ليگ جهاني2014 دفاع كند، رئيس فدراسيون واليبال اعلام كرد كه تيم ملي توان خود را براي حضور در جام‌جهاني و صعود به المپيك گذاشته است.

البته پس از ليگ جهاني2015 اتفاقات حاشيه‌اي زيادي در اردوي تيم ملي رخ داد و تيم ملي حتي در جام واگنر لهستان نيز عملكرد ضعيفي داشت. چنان‌كه برخي ناكامي تيم ملي در جام‌جهاني را پيش‌بيني مي‌كردند؛ تيمي كه در بازي نخست خود در جام‌جهاني برابر آرژانتين شكست خورد. پس از آن برابر تيم‌هاي نه‌چندان قدرتمند تونس و ونزوئلا به پيروزي دست يافت. مردان كواچ مقابل لهستان نيز شكست را پذيرفتند. تيم ملي حالا با 3باخت وضعيت مناسبي در جام‌جهاني ندارد. تيم ملي در ششمين بازي خود در اين رقابت‌ها به مصاف ايتاليا خواهد رفت، تيمي كه با 4پيروزي از 5بازي خود در رده چهارم جدول قرار دارد. اين مسابقه ساعت10:30 چهارشنبه برگزار خواهد شد.

کد خبر 307139

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha