دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
۰ نفر

واکنش‌ها به انتخاب جرمی کوربین چهره جنجالی حزب کارگر انگلیس به رهبری این حزب همچنان ادامه دارد.

cameron corbyn

در تازه‌ترين اين واكنش‌ها، نخست‌وزير انگليس در حساب كاربري شخصي خود در توييتر نوشت: حالا حزب كارگر تهديدي براي امنيت ملي انگليس، امنيت اقتصادي انگليس و امنيت خانواده‌هاي انگليسي است. پيش از اين، وزير دفاع انگليس كه او هم به حزب محافظه‌كار حاكم اين كشور تعلق دارد، در اظهارنظري گفته‌ بود، انتخاب جرمي كوربين به رهبري حزب كارگر، تهديدي براي امنيت ملي كشور است.

اين واكنش‌هاي تند و كم‌سابقه به انتخاب يك چهره جنجالي به رهبري حزب كارگر در حالي صورت مي‌گيرد كه خود او ديروز در سرمقاله‌اي در روزنامه گاردين، مواضعش درباره سياست داخلي و خارجي كشور را اعلام كرد. كوربين در اين مقاله حرف تازه و خـــواست مردم از اين انتخاب را چنين بيان كرد:

مردم بااميد تغيير به من راي دادند و حالا سياست ما اين است: پايان دادن به رياضت اقتصادي، مقابله با نابرابري و فقر، تلاش براي ايجاد صلح و عدالت اجتماعي در داخل و خارج. كوربين در بخش ديگر اين مقاله به مسائل سياست خارجي اشاره كرده و نوشته ‌است: در عين محكوم كردن آنچه در سوريه مي‌گذرد، بايد به نقاط ديگر دنيا هم توجه كنيم از جمله آنچه اين روزها در يمن مي‌گذرد. او به حملات عربستان به يمن اشاره و آن را محكوم كرده و دولت بحرين را هم ديكتاتوري خوانده كه توسط غرب مسلط شده ‌است. اين سخنان از زبان و قلم يك سياستمدار رده اول يعني رهبر يكي از دو حزب عمده انگليس، كم‌سابقه بوده ‌است.

کد خبر 307154

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha