همشهری‌آنلاین: دبیر کل سازمان ملل بدرفتاری با پناهجویان را در کشورهای اروپایی غیر قابل قبول خواند و گفت از دیدن چنین صحنه‌هایی شوکه شده است.

 بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: با ویکتور اوربان ، نخست‌وزیر مجارستان تلفنی گفت‌وگو کرده است.

مجارستان مرز خود را با صربستان سیم خاردار کشیده و پناه‌جویانی را که دارند از صربستان وارد این کشور می‌شوند؛ بازداشت می‌کند.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به اوضاع در سوریه گفت: « مردم کشوری که با بی‌رحمی روز افزون روبه‌رو هستند طبیعتا در کشور دیگری زنده ماندن را جست‌و‌جو می‌کنند.»

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری صدا وسیما ،بان کی مون از جامعه بین‌المللی خواست با پناه جویان مهربان باشند.

او افزود: « درگیری‌های بی‌رحمانه ، از بین رفتن پایه‌های حاکمیتی، ناامیدی اقتصادی و عوامل دیگر دست به دست هم داده و صحنه‌هایی از آواره شدن مردم را پدید آورده که از جنگ دوم جهانی به بعد شاهد نبودیم. 60 میلیون نفر از خانه‌های خود گریخته‌اند ، مردان ، زنان و کودکانی که از جنگ و ستمگری می‌گریزند شایسته حمایت هستند و باید پناه داده شوند. از آنانی که حقوق پناه‌جویان را زیر پا می گذارند درخواست می‌کنم خودشان را جای آنان بگذارند.»

دبیرکل سازمان ملل در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل که ماه جاری با حضور سران کشورهای عضو در نیویورک برگزار می شود ، نشستی را برای بررسی بحران پناه جویان میزبانی خواهد کرد.

کد خبر 307570

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha