جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جان کری وزیر خارجه آمریکا روز جمعه برای گفت وگو با فیلیپ هاموند همتای انگلیسی در مورد بحران آوارگان که چالش جدی برای کشورهای اروپایی ایجاد کرده است، وارد لندن شد.

 بحران آوارگان جان کری را به لندن کشاند

به گزارش ایرنا اگرچه در مورد جزییات سفر وزیر خارجه آمریکا تاکنون گزارش رسمی منتشر نشده و کری نیز در بدو ورودش به لندن گفت وگویی با خبرنگاران نداشت، اما منابع انگلیسی گفته اند که علاه بر بحث آوارگان، بحران سوریه از دیگر محورهای مذاکرات کری با فیلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس در روز شنبه خواهد بود.

جان کری پیش از دیدارش با هاموند در روز شنبه، قرار است با عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات نیز دیدار کند.

به گزارش منابع انگلیسی، سفر کری به لندن در حالی صورت می گیرد که روسیه پیشنهاد مذاکرات نظامی درباره سوریه را به واشنگتن داده است.

روزنامه تایمز روز جمعه همزمان با سفر کری به لندن، نوشت؛ آمریکا قصد دارد که پیشنهاد مسکو را برای گفت وگوهای نظامی در مورد بحران سوریه بپذیرد.

به نوشته این روزنامه، چرخش واشنگتن به سمت مسکو، متعاقب ورود پرسنل و تجهیزات جدید نظامی روسیه به سوریه و نیز شکست طرح های نظامی دولت های غربی در جنگ علیه گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.

تایمز نوشت: هرچند درخصوص حضور نظامی روسیه در سوریه تاکنون تصمیمی از سوی آمریکا اتخاذ نشده است اما واشنگتن اعلام کرده است که پیش از هر چیز قصد دارد از نیات مسکو در سوریه مطلع شود.

آمریکا و انگلیس در کنار عربستان سعودی و ترکیه از جمله کشورهایی هستند که از معارضان سوری رسماً حمایت تسلیحاتی و لجستیکی می کنند.

کری در جریان سفر اروپایی اش قرار است روز یکشنبه آینده به برلین برود.

کد خبر 307637

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha