همشهری آنلاین: نشست علمی-تخصصی جوانان و مصرف گردشگری که بمناسبت روزجهانی گردشگری برگزار شده به کار خود پایان داد.

نشست علمی-تخصصی جوانان و مصرف گردشگری

به گزارش روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(istta)، این نشست که با همکاری مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و "قطب برنامه ریزی و توسعه پایدار گردشگری" دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران به مناسبت روز جهانی گردشگری برگزار شد، با بررسی جایگاه جوانان در مصرف گردشگری و ارائه راهکارهای مناسب در این خصوص به کار خود پایان داد.

دکتر کرامت الله زیاری استاد دانشگاه تهران، دکتر محمدحسن مطیعی لنگرودی استاد دانشگاه تهران، شهرود امیر انتخابی-رئیس مؤسسه آموزش عالی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رحیم یعقوب زادهسرپرست مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران از سخنرانان حاضر در این نشست بودند که با بررسی جایگاه جوانان در مصرف گردشگری به ارائه راهکارهای مناسب در این زمینه پرداختند که برخی از آنها به شرح ذیل می‌باشد:

- بیشتر گردشگران خارجی که وارد ایران می شود کهنسال می باشند و از آنجا که قشر جوان بدنبال اوقات فراغت و ماجراجویی هستند باید نیازسنجی نموده مسیر را برای ورود گرشگران جوان به کشور هموار کرد.

- باید با اقتصاد جهانی همراه بود تا بتوان برای جوانان فکری کرد.

- با فروش یک بشکه نفت بعنوان یک منبع زیرزمینی حدود 40 دلار بدست می آید درحالیکه یک گردشگر با یک شب خوابیدن و استفاده از خدمات 200 دلار خرج می‌کند؛ پس باید اقتصاد گردشگری را جایگزین اقتصاد نفت کرد.

- کشور ایران سابقه تاریخی کهنی دارد و از آنجا که جوانان بیشتر به دنبال بحث های علمی، تاریخی و موزه ای هستند می توان با جذب آنان از این مقوله سودآوری زیادی را داشت.

- باید نیازسنجی کرد که کدام شهرها در جذب گردشگران جوان موفق ترند یا اینکه کدام استان و منطقه با فرهنگ جوانان هم خوانی بیشتری دارد.

- جوانان نیاز به آزادی و خودمحوری دارند و گردشگری منظم و سازمان یافته را نمی پذیرند که باید این موارد را نیز در برنامه ریزی برای این قشر درنظر گرفت.

- بیش از مصرف گردشگری به تولید گردشگری برای جوانان نیاز داریم. 100 هکتار در کشاورزی مدرن دو شغل ایجاد می‌کند اما یک مغازه، چهل شغل هم می‌تواند ایجاد کند. مدیران ما هنوز متوجه اقتصاد گردشگری نشده‌اند.

- جوان به دنبال معنایی از زندگی و اصالت است؛ به دنبال جایی است که ارزش‌های متفاوت‌تری را به او ارائه دهد. جوانانی که به کشور ما سفر می‌کنند تعدادشان هر ساله بیشتر می‌شود و به همین دلیل باید برای آن فکری کرد.

- جوانان را باید با رفتارهای خاص، تمایلات و سبک زندگیشان درنظر گرفت.برای مثال باید برای آنها میهمانخانه های ارزان، فضاهایی برای ورزش و آشنایی با جوانان دیگر فراهم کرد.

یعقوب زاده در پایان اظهار داشت: متن کامل سخنرانی‌ها در این نشست در قالب کتابچه و سی دی در اختیار مسئولان و متولیان گردشگری کشور قرار خواهد گرفت.

کد خبر 309141

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha