بازیگری که نخستین‌بار سینما را در ۶ سالگی تجربه کرد و یک سال بعد در نخستین فیلم پدرش «جدال در تاسوکی» مقابل دوربین رفت، پس از بازگشت از آمریکا روی صندلی کارگردانی نشست و در ۳۵ سالگی «۳۶۰ درجه» را ساخت که این روزها روی پرده سینماهاست.

به گزارش همشهري، سام قريبيان كه در دوران نوجواني با نام محمدسام در فيلم‌ها ايفاي نقش مي‌كرد و خيلي‌ها او را با نقش منفي سريال «تنهايي ليلا» مي‌شناسند، سال 74در دومين فيلم فرامرز قريبيان، «قانون» ظاهر شد و بعد از آن براي خواندن درس سينما به غرب رفت. او يك سال پس از گرفتن مدرك كارشناسي‌ارشد مديريت و اقتصاد سينما در آمريكا، به ايران آمد و براي نوشتن فيلمنامه «گناهكاران» پدرش نامزد دريافت سيمرغ بلورين از جشنواره سي‌و‌يكم شد.

علاقه اين پدر و پسر به‌گونه پليسي در نخستين تجربه كارگرداني سام هم بروز و ظهور يافت. 360درجه كه راهي به بخش‌هاي رسمي فجر33نيافته بود، پس از نمايش در بخش بين‌الملل فجر، در اكران اول پاييز روي پرده رفت تا مخاطبان سينما كمي بعد از ديدن سريال تنهايي ليلا، به تماشاي فيلمي پليسي به نويسندگي، كارگرداني و بازي قريبيان جوان بنشينند؛ پروژه‌اي به تهيه‌كنندگي فرامرز قريبيان و مديريت فيلمبرداري كوهيار فرزند محمود كلاري نامدار.

360درجه داستان پسري جوان را روايت مي‌كند كه در آستانه ازدواج با همسرش درگير ماجراي مواد‌مخدر مي‌شود و به زندان مي‌افتد. آزادي از زندان پس از 3سال، آغازگر اتفاق‌هايي است كه پاي پليس و مافياي مواد‌مخدر را هم به داستان باز مي‌كند. ميلاد كي‌مرام، امير آقايي، پريناز ايزديار، ميترا حجار، رضا رويگري، بهاره رهنما و... بازيگران فيلم هستند.

مهم‌ترين نكته درباره 360درجه شباهت آن به فيلم‌هاي تلويزيوني است. قريبيان در گام اول سراغ گونه مورد علاقه خود و پدرش رفته اما صرف داشتن علاقه باعث توليد فيلمي مخاطب‌پسند نمي‌شود. گرچه برخي سام را در بازيگري موفق‌تر مي‌دانند، او اين روزها دومين كار خود را كليد زده است؛ پروژه ويدئويي «عاليجناب» براي شبكه نمايش خانگي.

کد خبر 309526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha