همشهری آنلاین: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر روز دوشنبه از ضلع جنوبی تالاب میانکاله موسوم به دریای چهار فصل بهشهر بازدید کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تالاب میانکاله بهشهر بازدید کرد

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار در این بازدید بر ضرورت حفاظت بیشتر از این منطقه حفاظت شده به‌ویژه ایجاد زیرساخت‌های لازم و تهیه برنامه‌های هدف گردشگری برای آن تاکید کرد.

مدیر کل محیط زیست مازندران، رئیس اداره محیط زیست بهشهر و جمعی از محیط بانان و مسئولان، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست را در این بازدید همراهی کردند.

مجموعه شبه جزیره میانکاله با 68 هزار و 800 هکتار وسعت از سال 1348 ابتدا به منطقه حفاظت و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل شد و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می‌شود.

از 65 کیلومتر طول ساحل شمالی این پناهگاه حیات وحش پنج کیلومتر مربوط به حوزه قضایی بندر ترکمن در استان گلستان است و 60 کیلومتر باقی‌مانده در حوزه قضایی مازندران واقع است.

شبه جزیره میانکاله در سازمان جهانی یونسکو به نام کره مسکون انسان و محیط زیست ثبت و شناسنامه بین‌المللی برای آن صادر شده است.

این منطقه دارای یک جایگاه فرهنگی و آموزشی است و اکوسیستم‌های آبی آن در سال1971 به عنوان یکی از 22 تالاب بین‌المللی در ایران و 350 تالاب بین‌المللی جهان در کنوانسیون بین‌المللی رامسر با نام تالاب بین‌المللی میانکاله ثبت شد.

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در قالب بیست و سومین کاروان تدبیر و امید به مازندران سفر کرد و به عنوان نماینده رئیس جمهوری میهمان مردم شهرستان بهشهر بود.

کد خبر 310336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha