همشهری آنلاین: مهدی عقدایی معاون سازمان خصوصی‌سازی، وضعیت بازار سرمایه کشور را نسبت به هشت ماه گذشته مطلوب ارزیابی کرد.

وی روز دوشنبه 19 شهریور 86 به ایرنا، گفت: در این مدت سرمایه موجود در بازار مسکن به بازار سرمایه سرازیر شده است.

وی با اشاره به آغاز واگذاری سهام شرکت ملی مس در روز چهارشنبه از طریق بورس، اظهار داشت: تا زمانی که سهام این شرکت در بورس عرضه نشود نمی‌توان تعداد خریداران داخلی و خارجی این سهام را تخمین زد.

وی تصریح کرد: در صورتی که خریداران خارجی تمایل زیادی برای خرید سهام این شرکت نشان دهند، پیش‌بینی می‌شود در روز عرضه، رقابت مناسبی بین خریداران خارجی و داخلی انجام شود.

عقدایی گفت: در صورتی که خریداران خارجی سهام این شرکت را خریداری کنند، حجم بازار سرمایه گسترش یافته و وضعیت آن بهبود می‌یابد.

زمان معامله ‪ ۱۷‬ تریلیون و ‪ ۱۳۷‬میلیارد ریالی بین‌المللی و بی‌سابقه دو عرضه بلوکی و ‪ ۲۰‬درصدی سهام ملی مس طی روزهای ‪ ۲۱‬و ‪  ۲۸‬شهریور ماه تعیین و اعلام شده است.

رکورد معاملات بازار سرمایه و خصوصی‌سازی در روز چهارشنبه ‪۲۱ ‬شهریور در گام اول طی معامله عمده و بین‌المللی ‪ ۲۰‬درصد سهام شرکت صنایع ملی مس شکسته خواهد شد.

معادل یک میلیارد و ‪ ۱۵۷‬میلیون و ‪ ۹۲۸‬هزار و‪ ۹۲۰‬سهم به ارزش ‪۸‬ تریلیون و ‪ ۵۶۸‬میلیارد و ‪ ۶۷۴‬میلیون و هشت هزار ریال توسط سازمان خصوصی‌سازی به وکالت شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع (ایمیدرو) شکسته و در ‪ ۲۸‬ شهریور نیز بلوک دوم و ‪ ۲۰‬درصد این معامله عمده عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش، قیمت پایه هر سهم شرکت صنایع ملی‌مس ‪ ۷۴۰‬ تومان تعیین شده که در صورت انجام هر یک از این دو معامله بیش از ‪ ۸۵۶‬میلیارد تومان ارزش پایه آن خواهد بود.

همچنین چنانچه قیمت در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت پایه تعیین شده بیشتر باشد آن قیمت مبنای قیمت پایه مورد عمل قرار می‌گیرد.دو بلوک ‪ ۲۰‬ درصدی سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در تابلوی فرعی بورس تهران عرضه می‌شود.

کد خبر 31062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز