سروش خسروی: بازده سرمایه‌گذاری در بورس تهران درنیمه نخست سال به 15درصد رسیده‌است.

علی رحمانی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران، با اعلام این مطلب گفت: از اوایل تیرماه امسال شاهد ورود پول‌های جدید به بازار سهام هستیم. نمود این ادعا، افزایش حجم معاملات خرد در بورس تهران است، به طوری که میزان معاملات خرد از 3/4 میلیارد تومان در روز به 15 تا 20 میلیارد تومان رسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت بورس، حجم معاملات سهام از آغاز امسال تاکنون رشد قابل توجهی داشته و با 30 درصد رشد نسبت به پارسال به رقم 3 هزار و 600میلیارد تومان رسیده است.

او ضمن مقایسه این رقم با عملکرد پارسال بورس تاکید کرد: سال گذشته ارزش کل معاملات سهام به 5هزار و 500 میلیارد تومان رسید. با توجه به روند فعلی بازار پیش‌بینی می‌کنیم، ارزش کل معاملات امسال از مرز 9 هزار میلیارد تومان عبور کند.

رحمانی با اشاره به بازده 15 درصدی بورس در 6 ماه گذشته گفت: 12 درصد از کل بازدهی بورس مربوط به ارقام بازده نقدی بوده زیرا شرکت‌های حاضر در بورس امسال 4 هزار و 500 میلیارد تومان سود نقدی تقسیم کرده‌اند.

او افزود: علاوه بر این‌ها در هفته گذشته شاخص بورس رکورد شکست و برای نخستین بار از مرز 35 هزار واحد گذشت. شاخص بورس آخرین بار  در 23 آذر 83 به رقم 34 هزار و 939 واحد رسیده بود.

مدیر عامل شرکت بورس در تحلیل  آمار توضیح داد: ارقام یاد شده نشان می‌دهد بازار دوباره برگشته و روند صعودی آن آغاز شده است. از طرف دیگر تقاضای زیادی برای خرید سهام وجود دارد و سهام شرکت‌های سودآور نظیر معادن و سایر شرکت‌هایی که از چشم‌انداز سودآوری برخوردارند با حجم بالای تقاضا روبه‌رو هستند.

او ادامه داد: اگر قیمت سهام دولتی درست تعیین شود مردم در عرضه‌های بعدی‌ پایشان را پیش نمی‌گذارند.

رحمانی تصریح کرد: مسابقه خرید در بلندمدت حباب ایجاد می‌کند و حباب قیمت همه را متضرر خواهد کرد و این بی‌اعتمادی در نهایت بازار سرمایه را زمین می‌زند.

مدیر عامل شرکت بورس با اشاره به دلایل استقبال خوب سرمایه‌گذاران از سهام مس گفت: از اول امسال تاکنون کسانی که در سهام شرکت‌های عرضه شده در قالب اصل 44 سرمایه‌گذاری کرده‌اند به اندازه بازده بخش مسکن سود کسب کرده‌اند.

کد خبر 31490

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز