همشهری آنلاین: آیت‌الله هاشمی شاهرودی گفت: دشمن حقیقت را به خوبی درک کرده است و می داند عظمت سپاه امروز یک عظمت جهانی است.

به گزارش مهر رئیس قوه قضائیه که پیش از ظهر امروز(19 شهریور) در دومین روز از هجدهمین مجمع عمومی فرماندهان و مسئولان سپاه سخن می گفت، اظهار داشت: این برچسب ها و تهمت هایی که استکبار جهانی به سپاه پاسداران می زند تمامی اش بر چسب های ناروا است، برچسب هایی است که بیشتر به برنامه ها و عملکرد خود آنان می خورد نه سپاه.

وی افزود: دشمن می داند سپاه پاسداران از جمله نیروهایی است که در مقابله با تروریسم بیشترین فعالیت را داشته است، در مقابله با تروریست های داخلی، خارجی و منافقین سپاه خدمات ارزنده ای را به امت های اسلامی کرده است که دشمن نیز از این موضوع به خوبی آگاه است.

آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار داشت: دشمن می داند که کمک های همین نیرو ملت افغانستان را از دست منافقین و تروریست ها نجات داد و می داند تلاش های سپاه باعث شده است که حضور تروریست ها از جمله القاعده در افغانستان و عراق و حتی منطقه کمتر از گذشته شود.

وی گفت: تلاش های این نیرو باعث شده است که گروهک های تروریستی در داخل کشور نیز نتوانند دست به فعالیت های خود بزنند. رئیس قوه قضائیه گفت: دشمن آن اسلامی را قبول دارد که با استکبار و منافع آنها تطبیق داشته باشد، و با دست نشانده آنها از جمله القاعده منافاتی نداشته باشد.

آیت الله هاشمی شاهرودی ادامه داد: منطق ما منطق اسلام است و تروریسم در اسلام محکوم است. اسلام کفر ستیز و استکبار ستیز است  و به هیچ عنوان زیر بار ظلم و زور نمی رود. وی گفت: چیزی که این سپاه  را از سایر نیروها متمایز می کند آن است که این نهاد تنها یک نیروی نظامی و یک نیروی مسلح نیست بلکه سپاه پاسداران یک نیروی چند بعدی است که دفاع از میهن در برابر تهاجمات دشمنان و از جمله معنویت موجود در این نیرو باعث متمایز شدن آن از سایر نیروهای مسلح شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: بعد معنوی و مکتبی سپاه امروز توانسته است در منطقه  بسیار تاثیر گذار باشد. رئیس قوه قضائیه گفت: امروز سپاه ما نه تنها در بخش های نظامی و دفاعی بلکه درتمامی ابعاد از جمله فرهنگی، اقتصادی و در بعد بین المللی مسئولیت بسیار خطیری دارد.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز در منطقه و جهان به عنوان افتخار ملت ایران و انقلاب اسلامی به شمار می رود و باعث شده که اعتماد کلیه مسلمانان و انسانهای صالح را به خود جلب کند.

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه سخنان خود یادآور شد: امروز سپاه پاسداران باید روح انقلاب را به دنیا صادر کند و تا کشورهای دیگر از آن الگو برداری کنند.

آیت الله هاشمی شاهرودی در پایان گفت: سپاه پاسداران این نهاد بسیار مقدس و خطیر در نظام جمهوری اسلامی که با بصیرت امام (ره) و تدابیر حکیمانه آن مردم بزرگ بنا گذاشته شده با همت و مدیریت داهیانه رهبر معظم انقلاب این نیروی مقدس و مبارک توسعه پیدا کرده و جایگاه حساس خود را هم در بین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و هم کل نظام اسلامی پیدا کرده است که امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت های روز افزون در این نیرو باشیم.

کد خبر 31085

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز