جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
۰ نفر

بارش باران در مناطق مختلف کشور ۲چهره مختلف از خود به نمایش گذاشت؛ باران‌های اخیر هم جان داد و هم جان گرفت.

باران

از سويي در آذربايجان‌غربي جاني دوباره به سيمينه‌رود داد و در برخي مناطق مثل سيستان و بلوچستان و خوزستان باعث خوشحالي كشاورزان شد اما از سوي ديگر طي 2 روز گذشته جان 10نفر را در هرمزگان و كرمان گرفت.بارش باران در سيستان علاوه بر خوشحالي مردم و كشاورزان منطقه باعث شد تا چهره خاك‌آلود خيابان‌هاي سيستان كه در فصل تابستان با طوفان‌هاي ۱۲۰‌روزه روي خوش آب و هوا را به‌خود نديده بود، عوض شود.

همچنين باران در شمال غرب كشور نيز باعث جاري‌شدن آب در سيمينه‌رود شد و خوشحالي مردم شهرستان‌هاي مياندوآب و بوكان را به‌دنبال داشت. وقوع خشكسالي از سال 85 تاكنون رودخانه پرآب سيمينه‌رود را از حالت دائمي خارج و به رودخانه فصلي تبديل كرده بود اما بارش‌هاي اخير اين رودخانه را بار ديگر جاري كرد تا آب آن پس از عبور از بوكان و اطراف مياندوآب به درياچه اروميه بريزد و اميدها را براي احياي آن زنده كند.

  • قربانيان تازه سيل

ادامه بارش باران و وقوع سيل طي 2 روز گذشته در هرمزگان و كرمان جان 10 نفر را گرفت. موج بارش‌هاي پاييزي كه از اواسط هفته گذشته آغاز شده بود، آخر هفته پرحادثه‌اي را رقم زد و در شهرستان رودان واقع در استان هرمزگان باعث مرگ 6نفر شد. احمد محمودي، فرماندار رودان در اين‌باره گفت: صبح پنجشنبه يك خودروي پرايد بر اثر بارش شديد باران و طغيان رودخانه گرفتار سيلاب شد. در اين حادثه راننده پرايد خود را نجات داد اما 6سرنشين ديگر خودرو كه 3زن 50، 30و 36ساله و 2كودك 6 و 8ساله بودند، در رودخانه غرق شدند.

وي ادامه داد: طبق نظر پزشكي قانوني يكي از اين بانوان جنيني 8ماهه باردار بود كه مرگ آن باعث شد شمار قربانيان اين حادثه به 6نفر برسد. فرماندار رودان خاطرنشان كرد: بارندگي اخير به تاسيسات زير بنايي راه‌هاي اصلي و مواصلاتي، آب و كشاورزي نيز خسارت وارد كرده است و بررسي‌هاي كارشناسي براي برآورد نهايي خسارات همچنان ادامه دارد.

در همين حال جاسم جادري، استاندار هرمزگان نيز از جان‌باختن 3نفر ديگر خبر داد و گفت: در شهرستان‌هاي رودان و ميناب نيز 2نفر بر اثر سيل جان باختند. همچنين يك جسد مجهول‌الهويه در اسكله حقاني بندرعباس از آب گرفته شده است.از جيرفت نيز خبر مي‌رسد كه سيل جان كودك 11ساله‌اي را گرفته است. ايوب فلاحي، فرماندار منوجان استان كرمان با تأييد اين خبر گفت: بارش باران باعث ريزش خانه اي در منوجان شد كه در اين حادثه دختري 11ساله جان باخت. به گفته وي، بارش‌هاي روزهاي اخير و طغيان رودخانه‌هاي فصلي باعث ريزش چندين پل در مسيرهاي روستايي شهرستان منوجان شده است.

کد خبر 313644

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha