همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه تلاش بر این است که یک سوم شعب انتخاباتی کشور، الکترونیکی شوند در خصوص شفافیت صندوق‌های رای توضیحاتی ارائه کرد.

انتخابات

امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خانه ملت با بیان اینکه دولت مبلغ مشخصی را برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در نظر گرفت است توضیح داد: مسئولان وزارت کشور تلاش دارند تا بر اساس مبلغی که در اختیار دارند، انتخابات الکترونیکی را در یک سوم شعب اخذ رای عملی کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه اولویت الکترونیکی شدن شعب انتخاباتی کلانشهرهای کشور است، ادامه داد: شورای نگهبان بحث فنی الکترونیکی شدن انتخابات و بومی‌سازی سخت افزار آن را تایید کرده است در حال حاضر وزارت کشور به دنبال آن است که حداقل در یک سوم شعب انتخابات را الکترونیکی برگزار کند.

  • انتخابات ریاست جمهوری کاملا الکترونیکی برگزار می‌شود

خجسته با بیان اینکه در حال حاضر از 25 فرایند انتخابات، 22 فرآیند الکترونیکی شده است، اظهار داشت: تلاش داریم که در انتخابات آینده، یعنی ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا تمام فرآیند انتخابات الکترونیکی شود.

به گفته این نماینده علاوه برالکترونیکی شدن تمام فرآیند انتخابات،تمام شعب اخذ رای نیز الکترونیکی در انتخابات آینده کشور الکترونیکی می شود.

  • ارائه چند پیشنهاد برای صندوق شفاف

عضوفراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به اینکه باقی شعب اخذ انتخابات 94 به صندوق شفاف مجهز می‌شود، توضیح داد: در زمینه صندوق شفاف بحث‌ها مختلفی وجود دارد، چند پیشنهاد ارائه شده است بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان جزییات این صندوق اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات هم صندوق شفاف را داریم و انتخابات الکترونیکی، اظهار داشت: همه دنیا به سمت انتخابات الکترونیکی حرکت کرده‌اند، متاسفانه ایران در این عرصه عقب مانده است و باید آن را جبران کنیم.

رئیس کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور درمجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که با صندوق شفاف و اخذ رای الکترونیکی در انتخابات سال 94، نگرانی در خصوص دخل و تصرف در آرای وجود نخواهد داشت.

کد خبر 313889

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha